7 aspecten van klantgedrag die de toekomst van e-commerce vormen
De coronacrisis heeft blijvende veranderingen teweeg gebracht bij veel consumenten en hun consumptiegewoonten. Ondanks dat het voor een vertraging zorgde in veel sectoren, heeft met name e-commerce positieve veranderingen gezien: klanten besteden meer tijd aan online winkelen en doen dan ook vaker aankopen.
Lockdowns leidden tot een historische groei: 36% van klanten winkels elke week online. Voor de pandemie was dit nog 28%. 87% van deze consumenten geeft aan ook na de pandemie online te blijven winkelen.
Deze nieuwe gedragspatronen zorgen voor een trend die een duidelijk keerpunt voor e-commerce markeert: consumenten zijn volwassener en veeleisender dan ooit. Dit zien we terug in 7 aspecten:
- Consumenten hebben haast
- Consumenten zijn digitaal volwassen
- Consumenten willen herkend worden
- Consumenten hebben een sociaal bewustzijn
- Consumenten willen meer in gesprek zijn
- Consumenten zijn sociaal
- Consumenten zijn lokaal en omnichannel georiënteerd
In dit whitepaper lees je hoe deze aspecten de toekomst van e-commece zullen beïnvloeden en welke veranderingen je kunt maken om consumenten tevreden te houden.
)