Download

Download
0
3.2k
Channel: Marketing

Acht best practices voor het optimaliseren van je native advertising strategie

Traditionele online campagnes richten zich met traditionele performance kanalen, zoals search en display, enkel op de onderkant van de marketing funnel. Voorheen werkte deze conversiegerichte aanpak, maar tegenwoordig zijn de bewustwording- en overwegingsfase net zo belangrijk.

Uit onderzoek van Outbrain blijkt dat consumenten gemiddeld vier content pieces leest voordat deze overgaat op een aankoop. Je kunt grote invloed uitoefenen op deze aankoopbeslissing door via zoveel mogelijk interactiemomenten in contact te komen met consumenten.

Dit eBook bevat casestudies van Vodafone, TacoTax, CBR Fashion Group, Naked Wines, Blinkist, Lifesum en BuzzFeed. Lees hoe de performance marketeers bij deze bedrijven hun customer journey campagnes en ROI hebben geoptimaliseerd.

Geoptimaliseerde leadgeneratie-campagnes bij Vodafone en TacoTax

Lees in het eBook hoe Vodafone en TacoTax met de integratie van native advertising hun leadgeneratie hebben geoptimaliseerd. Waar bij Vodafone de focus lag op een efficiëntere cost per lead (CPL) en klikratio (CTR), lag bij TacoTax de focus op een lagere CPL. Het eBook beschrijft welke strategie en aanpak beide bedrijven in samenwerking met Outbrain hebben gekozen.

CBR Fashion Group: Een geoptimaliseerde Black Friday campagne

Black Friday is een belangrijk piekverkoopmoment en tegelijkertijd ook de grootste marketinguitdaging. Vanwege het hoge verkooppotentieel in combinatie met een hoge advertentiedruk, is het van cruciaal belang dat merken te midden van de stormvloed van kortingen klanten zo efficiënt mogelijk bereiken om de verkoop veilig te stellen. Lees in het eBook hoe CBR Fashion Group dit heeft aangepakt.

Naked Wines: Van customer engagement naar een hogere klantwaarde

Om potentiële klanten enthousiasmeren over wijn ontwikkelde Naked Wines quizzen. Het doel hiervan is om consumenten op een leuke en boeiende manier naar hun website te krijgen. Lees in het eBook hoe zij samen met Outbrain de gemiddelde klantwaarde met veertig procent hebben verhoogd.

Meer app downloads bij Blinkist en Lifesum

Blinkist ontwikkelde een marketingstrategie gebaseerd op hun eigen online magazine. Het doel van deze campagne was om hun aanbod en abonnementen onder de aandacht te brengen. Lees in het eBook hoe zij door gebruik te maken van native advertising vijftig duizend app downloads hebben gerealiseerd.

De health-app Lifesum had een vergelijkbare doelstelling. Lifesum heeft een contentmarketing-campagne ontwikkeld voor het werven van nieuwe, betaalde gebruikers. Met artikelen gericht op onderwerpen zoals de voordelen van hun dieetplannen, kon Lifesum zijn gebruikers informeren over de mogelijkheden van de app voorafgaand aan het downloaden. Dit heeft geresulteerd in goed geïnformeerde en betrokken gebruikers. Lees in het eBook hoe Lifesum dit heeft aangepakt.

BuzzFeed: Een geoptimaliseerde affiliate strategie met native advertising

BuzzFeed Shopping bevat artikelen die producten promoten. In afwachting van Amazon Prime Day wilde BuzzFeed het verkeer naar hun winkelpagina verhogen. Het doel hiervan was om de aandacht vestigen op specifieke Amazon Prime Day-lijstjes gedurende één week. Dit heeft uiteindelijk geleid tot 904 duizend kliks. Lees in het eBook wat de aanpak van BuzzFeed was en welke andere resultaten behaald zijn.

Nick Kalse