Download

Download
0
3.9k

Drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie

Volgens een recent onderzoek naar loyaliteitsprogramma’s uitgevoerd bij Loyalty360, zei 73 procent van de ondervraagde merken dat een gebrek aan concurrerende benchmarks hun vermogen om personaliseringsstrategieën effectief te implementeren belemmerde. Ook gaf 57 procent aan dat de performance-statistieken van de gebruikte technologieën niet nauwkeurig genoeg waren. Deze whitepaper beschrijft drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie.

Drie best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie

“Wat is belangrijk voor mijn klant?” Is geen nieuwe vraag die marketeers stellen, maar het is desalniettemin een cruciale vraag. Merken moeten tegenwoordig niet alleen meer ervaring hebben in een breder scala aan mediakanalen, ze moeten ook met meer empathie en nauwkeuriger werken dan ooit tevoren. De whitepaper beschrijft best practices voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie:

  1. Begrijp de best practices in de aanpak van personalisatie.
  2. Begrijp de rol van data in het aansturen van personalisatie.
  3. Neem technologische benaderingen voor personalisatie aan.
Personalisatie vraagt om een “corner butcher store mentaliteit”

“Merken willen data, technologie en, nog belangrijker, creatieve loyaliteitssprogramma’s kunnen gebruiken om de kloof te overbruggen tussen hun online en offline personalisatiemogelijkheden.” Op basis van hun onderzoek concludeert Loyalty360 dat er grote kansen in de markt zijn om de strategische doelen te bereiken. Zij pleiten voor een eenvoudige “corner butcher store mentaliteit”. Om dit te kunnen realiseren moeten merken hun klanten volledig doorgronden, het toepassen van personalisatie en moderne technologie spelen hierin een sleutelrol.

Lees in de whitepaper welke invloed de AVG en California Consumer Privacy Act voor invloed hebben op het toepassen van personalisatie en voor het verzamelen van de benodigde klantdata. Daarnaast biedt de whitepaper handvatten om het gegevensverzamelingsproces vorm te geven.

Personalisatie, het fundament van een succesvol loyaliteitsprogramma

Zodra merken hun klanten door en door kennen moeten zij de potentiële evolutie van die klanten actief in de gaten houden en werken aan het definiëren en ontwerpen van een loyaliteitsprogramma. Dit programma bepaalt het succes van hun inspanningen op het gebied van personalisatie. Zoals marketeers weten, is dit echter makkelijker gezegd dan gedaan in een omgeving van veranderende klantwensen.

In deze whitepaper delen verschillende visie op het toepassen van personalisatie met behulp van een loyaliteitsprogramma. De volgende experts komen aan het woord:

  • Russel Randolph, SVP Bankcard Product bij SunTrust.
  • Jordan Barr, Senior Loyalty Marketing Manager bij Expedia.
  • Lauren Davis, Director of Brand Strategy and Client Experience bij Delta Private Jets.
  • Andrea McCullough, Director of Marketing and Analytics bij Dunkin Brands.
  • Helen Pan, Director of Loyalty Marketing bij Boxed.

Lees daarnaast wat de visie van SAP op het toepassen van personalisatie is en wat het probleem is met gesegmenteerde personalisatie.

Waarom data het fundament van personalisatie is

Bedrijven bevinden zich in een spectrum van een steeds complexere en uitdagendere dataomgeving doordat de verwachting van klanten continu verandert en bedrijven hun data moeten actualiseren. Toestemming, privacy en waarde-uitwisseling worden gedreven door overwegingen van naleving en regulering. Er zijn meer gegevens op de markt dan ooit tevoren, en de gegevenssets zullen alleen maar blijven groeien, maar toegang misschien niet.

Het vermogen om gepersonaliseerde ervaringen te creëren, betekent dat merken de data privacy en toestemming best practices goed moeten begrijpen. Het identificeren en verzamelen van de juiste gegevens belangrijker is dan ooit tevoren. De uitdaging van personalisatie is datatoegang in een steeds meer gecontroleerde, gereguleerde, wettelijke en compliance gedreven omgeving. Lees in de whitepaper wat visie van experts is op dit vraagstuk, de volgende experts delen hun visie:

  • Tammy Lucas, VP, marketing & advertising bij Best Western Hotels & Resorts.
  • Jonathan Gingerich, Senior Manager of Client Engagement bij CIBC.
  • Karen Noel, GM of Marketing bij Sprint.
  • Andy Yost, CMO bij USA Today Network.

Lees daarnaast hoe je volgens SAP een gecontroleerde, gereguleerde, wettelijke en compliance gedreven omgeving bouwt met SAP Response.

Technologische benaderingen van personalisatie

Nieuwe technologie zorgt ervoor dat er continu nieuwe personalisatiemogelijkheden ontstaan, dit biedt kansen voor moderne organisaties. In het laatste deel van deze whitepaper wordt ingezoomd op de toegevoegde waarde van technologie binnen jouw personalisatiestrategie.

Om bij te blijven moet je als marketeer beschikken over de meest actuele informatie over nieuwe technologische ontwikkelingen en trends. Daarnaast is het belangrijk om vertrouwd te raken met de systeemarchitectuur en integratiemogelijkheden van je technologiestack. Lees in de whitepaper hoe Portland Timbers, Regions Bank en Carnival Cruise Line dit hebben aangepakt en welke rol moderne personalisatie-technologie kan spelen in het centraliseren van je klantdata en bieden van een omnichannel klantreis.

Inhoud
  • Achtergrond
  • Introductie
  • De kansen voor marketeers
  • Best practices voor een gepersonaliseerde aanpak
  • De rol van data in het toepassen van personalisatie
  • Technologische invalshoeken van personalisatie
  • Over SAP

Shana Snellen