0
6.9k
Channel: B2B Digital

Unified commerce strategie ontwikkelen? Gebruik deze best practices

Werk je in een functie met directe of indirecte verantwoordelijkheid voor de verkoop en e-commerce van je bedrijf? Dan geeft deze whitepaper je de praktische tips, handvatten en inzichten om dit te optimaliseren. Aangezien dit een overzicht is, gaan we niet te diep in op elk onderwerp dat wordt behandeld. Dat zou veel te uitgebreid zijn voor een whitepaper. Deze whitepaper bevat de perfecte mix van basisinzichten, tips en modellen voor een succesvolle unified commerce strategie. Ook zijn er enkele nieuwe concepten, modellen en ideeën toegevoegd om de meer ervaren lezers te inspireren.

Een unified commerce-strategie is een reactie op nieuw gedrag van klanten en medewerkers

De groei van de Zweedse retailmarkt is volledig gebaseerd op e-commerce. Dit is een trend die in veel Europese landen te zien is. Klanten zijn tegenwoordig op talloze kanalen te vinden en unified commerce is echt een winkelervaring op basis van hun voorwaarden. Er zijn veel trends met betrekking tot het winkelgedrag van consumenten om bij te houden. Zo geeft meer dan de helft van de consumenten tegenwoordig de voorkeur aan online aankopen en haalt ze hun producten vervolgens op in de winkel.

Dit resulteert op zijn beurt in een grotere vraag naar functies die het mogelijk maken om de beschikbaarheid van producten te controleren en flexibele retouropties te bieden. Online shoppers worden steeds volwassener in hun gedrag en de overgrote meerderheid van de consumenten gebruikt verschillende slimme apparaten bij het winkelen. Verkooppersoneel heeft ook digitale apparaten nodig die hun dagelijkse werk sneller en gemakkelijker kunnen maken. Een unified commerce-strategie is een reactie op nieuw gedrag van klanten en medewerkers. Kortom, het is bedoeld om de gewenste ervaring te bieden, ongeacht hoe, waar, wanneer of waarom iemand wil winkelen of een slimmere digitale tool op het werk wil gebruiken. Studies tonen zelfs aan dat de meeste consumenten het personeel in een winkel niet zullen vertrouwen als ze geen digitaal apparaat gebruiken.

De klantervaring overstijgt binnenkort product als prijs als belangrijke merkdifferentiator.

Een andere reden waarom unified commerce tegenwoordig een hot topic is, is de voorspelling dat de klantervaring binnenkort de prijs en het product zal overtreffen als een belangrijke merkdifferentiator.

Klantervaring is essentieel om aan de groeiende verwachtingen van klanten te voldoen en aan hun behoeften te voldoen tijdens het hele klanttraject. Nieuwe klantenservice leidt echter vaak tot nieuwe behoeften met betrekking tot technische functionaliteit, leveringswijzen, enzovoort. Dit vereist op zijn beurt dat IT-teams ERP- en e-commerceplatforms ontwikkelen, evenals andere ondersteuningssystemen, zoals CRM, PIM, OMS en POS, en systemen voor betalingen, marketing en logistiek.

Bedrijven moeten ook weten hoe ze wijzigingen kunnen prioriteren om hun visie te realiseren, terwijl ze de kosten en de implementatie van nieuwe oplossingen en functionaliteit beheersen. Omdat e-commerce complex kan zijn, is het noodzakelijk om beslissingen te nemen op basis van inzichten uit actuele gegevens. Dit is een overzicht van de verschillende dingen waarmee je rekening moet houden bij het implementeren van een Unified Commerce-strategie in uw organisatie.

De thema’s van deze whitepaper:
  • Unified commerce doelstellingen
  • As-is analyses maken
  • Unified commerce analyses
  • Businesscase ontwikkeling
  • Project, planning en executie
Je bent klaar om deze whitepaper te downloaden
Download whitepaper

Roy Machielsen