Unified commerce met een best-of-breed ordermanagementsysteem (OMS)
Tegenwoordig maakt het consumenten niet meer uit hoe maar dat hun order bezorgd wordt. Waar retailers waarde hechten aan digital, omnichannel en e-commerce, hechten consumenten waarde aan een vlekkeloze en gepersonaliseerde winkelervaring. Consumenten verwachten ook dat retailers hun persoonlijk kennen en deze inzichten gebruiken om een persoonlijke dialoog te voeren gedurende de gehele customer journey.
De toegevoegde waarde van een best-of-breed ordermanagementsysteem (OMS)
Om te concurreren, moeten retailers de sterke en zwakke punten van hun huidige processen en ondersteunende IT-systemen begrijpen. Hoewel ERP-oplossingen (Enterprise Resource Planning) nog steeds een rol kunnen spelen bij het aangaan van de uitdaging van de klant, missen ze de kritische functionaliteit waaraan een best-of-breed ordermanagementsysteem (OMS) kan voldoen. De whitepaper beschrijft de toevoegde waarde van een dergelijk systeem en gaat in op:
- Waarom een ERP niet kan voorzien in de moderne klantbehoefte.
- De voordelen van een best-of-breed ordermanagementsysteem (OMS).
- Hoe een OMS-laag je bestaande ERP-systeem kan aanvullen.
Een best-of-breed ordermanagementsysteem (OMS) selecteren? Dit zijn de voordelen
Door een OMS-laag toe te voegen aan je ERP-systeem is het niet meer langer nodig om regelmatig te kiezen voor het updaten of vervangen van je huidige oplossing (rip and replace). Een belangrijk voordeel hiervan is dat je weinig ingrijpende aanpassingen hoeft te doen aan je IT-infrastructuur. Hierdoor kun je snel, rendabel en met een minimaal risico een levensvatbaar product wordt gerealiseerd.
Lees in de whitepaper wat de belangrijkste voordelen van een best-of-breed ordermanagementsysteem (OMS) zijn. Lees daarnaast hoe s.OLIVER en Kurt Geiger hun retailprocessen hebben geoptimaliseerd met een OMS.
Hoe een OMS-laag je bestaande ERP-systeem kan aanvullen
Door een OMS-laag als eerste laag voor interactie met je klant te gebruiken verbeter de digitale wendbaarheid en innovativiteit van je retailorganisatie. Je ERP-systeem fungeert hierbij als stabiele basis.
Het belangrijkste voordeel van het samen gebruiken van deze twee systemen is dat het retailers flexibel maakt aan de front-end zonder in te boeten op het gebied van financiële functionaliteiten. Daarnaast kun je beschikken over nauwkeurige en realtime inzichten over voorraadniveaus, doorlooptijden en orderstatussen.
Daarnaast stelt de combinatie van een ERP en OMS je in staat om effectief in te spelen op de uitdagingen van unified commerce.