0
4.4k
Channel: Financials

Hoe zien martech stacks eruit in Health, FMCG, Financials en Retail?

Voor de meeste bedrijven vertegenwoordigt marketingtechnologie nu 26 procent van het totale marketingbudget. Dit maakt martech een van de grootste kostenposten van een bedrijf. Dit is logisch gezien de hoeveelheid data die bedrijven tegenwoordig gebruiken om door het digitale landschap te manoeuvreren. Negentig procent van alle data op het internet is gecreëerd in de afgelopen vier jaar blijkt uit cijfers van Microfocus. Dit maakt marketingtechnologie hét belangrijkste component van je marketingstrategie. Maar wanneer was de laatste keer dat je elke oplossing in je martech stack hebt geëvalueerd? En wat is de toegevoegde waarde van elke technologie apart voor het behalen van je marketingdoelstellingen?

De vijf richtlijnen voor een moderne martech stack

Deze whitepaper beschrijft de vijf richtlijnen voor het beoordelen en evalueren van de performance van je martech stack. Hiermee zorg je ervoor dat je marketingtechnologie klaar is voor de realiteit van vandaag – en idealiter ook voor morgen. De whitepaper gaat in op:

  • Het bepalen van de ROI en efficiëntie van je martech stack.
  • Het opstellen van technologiegedreven marketingdoelen.
  • Hoe je een moderne martech stack samenstelt en beheert.
Richtlijn #1: Maak je martech stack onderdeel van je strategie

Er zijn momenteel meer dan 7.040 martech-oplossingen op de markt, deze technologieën kun je onderverdelen in zes hoofdcategorieën:

  1. Advertising & Promotie
  2. Content & Experience
  3. Social & relaties
  4. Commerce & Sales
  5. Data
  6. Management

Dit grote aanbod van marketingtechnologie maakt het opbouwen van een martech stack die naadloos aansluit op jouw (marketing)organisatie complex. Het is meer dan het kiezen van één tool uit zes eerder beschreven softwarecategorieën. Zorg er in plaats daarvan voor dat je organisatie de belangrijkste marketingdoelstellingen heeft geïdentificeerd en heeft onderzocht welke software kan helpen bij het realiseren van deze doelen. Gebruik je (marketing)strategie als startpunt en bouw je martech stack stap voor stap uit.

Richtlijn #2: Creëer een flexibele tech stack en voorkom datasilo’s

Je marketingstrategie moet erop gericht zijn klanten te bereiken op hun belangrijkste momenten van intentie, waar ze zich ook met jouw merk bezighouden. Je moet ervoor zorgen dat de tools die je in jouw martech stack plaatst, hierop aansluiten. Het is van belang om datasilo’s ten kost van alles te voorkomen. Zorg ervoor dat je data eenvoudig van het ene systeem naar de andere kan stromen. Hierdoor kun je de best mogelijke ervaring creëren en toegevoegde waarde bieden op de momenten dat het er echt toe doet.

Richtlijn #3: Evalueer de efficiëntie van je martech stack

Ter aansluiting op ‘Richtlijn #2: Creëer een flexibele tech stack en voorkom datasilo’s’, de beste manier om de efficiëntie van je marketingtechnologie te maximaliseren, is door tools te gebruiken die makkelijk met elkaar integreren. Identificeer wat momenteel goed werkt en wat niet. Stel jezelf de volgende vraag: Op welke technologieën is de rest van je martech stack gebouwd?

Richtlijn #4: Omarm automation in je martech stack, houd hierbij rekening met personalisatie

Als het gaat om het maximaliseren van de output met een beperkt aantal tools – en een beperkt aantal werknemers die ze bedienen – is marketing automation altijd een gespreksonderwerp. Automation helpt je bij het stroomlijnen van processen en het bieden van een consistente en gepersonaliseerde customer experience. Lees in de whitepaper welke marketing automation software het beste scoren op het gebied van personalisatie.

Richtlijn #5: Zorg dat je marketingtechnologie integreren met search experience technologie

Vragen over het opbouwen van een martech-stack richten zich vaak op customer engagement via e-mail, sociale media en andere platforms, en hoe deze interacties soepel kunnen verlopen. Een belangrijk element wat vaak over het hoofd wordt gezien is ‘search experience’ technologie. Lees in de whitepaper wat de toegevoegde waarde van deze technologie is en hoe je dit integreert in je martech stack.

De samenstelling van martech stacks per branche

Het tweede deel beschrijft de belangrijkste elementen van martech stacks per branche, waar de bedrijfsprioriteiten liggen en per branche worden tips gegeven voor het samenstellen van een branchespecifieke martech stack. De volgende branche komen aan bod:

  • Health
  • FMCG
  • Financials
  • Retail

Download het whitepaper

3612_Emerce_Yext_RequirementsMartechStack_Yext_Apr_2020

Wil je deze whitepaper bekijken?

Wil je deze whitepaper bekijken?

Log in met je Emerce Account of vul het formulier in.

Meld je gratis aan

Voordat je deze whitepaper download...

Meld je gratis aan om Emerce video’s, whitepapers, rapporten en meer content te bekijken.

Gebruik minimaal 8 tekens, één hoofdletter, getal en speciaal karakter.

Je kunt het document downloaden indien je akkoord gaat dat je gegevens worden verstrekt aan Yext. Deze kan je benaderen. Je kunt je toestemming op ieder moment intrekken in overeenstemming met Yext’s privacystatement. Daarnaast zet Emerce je gegevens in de Emerce database en stuurt je relevant nieuws, artikelen, congressen, whitepapers en vacatures, afhankelijk van je functie en de branche waarin je werkt. Je kunt je interesses aanpassen via ‘mijn profiel’. Afmelden voor alle Emerce e-mails kan altijd. Meer informatie lees je in de Emerce privacystatement.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Al een Emerce Account? Log hier in.

Dit is premium content

Upgrade naar Premium en krijg onbeperkt toegang tot de beste artikelen, video’s en whitepapers van Emerce!

Je download staat klaar!

Klik op de knop om het document te downloaden.

Jon Buss