Deel dit artikel
-

‘Aantal installaties Facebook neemt sterk af’

Het aantal installaties van de Facebook app in Nederland is tussen het vierde kwartaal van 2017 en het derde kwartaal van 2018 met 1,1 miljoen afgenomen. Dat blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper.

In het laatste kwartaal van 2017 stond de Facebook app bij 74 procent van alle Nederlanders op de smartphone. In het derde kwartaal van 2018 was dit nog 68 procent van alle smartphones.

Hetzelfde lot lijkt ook Facebook Messenger beschoren. Het verschil bedraagt ruim 850.000 installaties, waarmee de penetratie van de Facebook Messenger app is gedaald van 62 naar 56 procent.

Telecompaper signaleert dat het aantal installaties van Instagram en Snapchat afgelopen kwartalen juist is gegroeid. Het aantal installaties van de Instagram-app is tussen het laatste kwartaal van 2017 en het derde kwartaal van 2018 met vier procentpunten gegroeid.

Ondanks de groei in de penetratie van de Snapchat-app, signaleert Telecompaper een daling in het aantal installaties onder leeftijdsgroepen van 30 jaar en jonger. Het moment waarop deze daling zich heeft ingezet valt ongeveer samen met het moment waarop Snapchat een nieuwe interface heeft geïntroduceerd voor haar app.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond