Deel dit artikel
-

Adidas bouwt virtueel pashokje in webshop

Adidas stopt een nieuwe technologie in zijn webwinkel waardoor shoppers vooraf digitaal kunnen passen of en hoe nieuwe sportkleding zit.

Daartoe implementeert de fabrikant de technologie van het Engelse bedrijf Fits.me in zijn shop. Deze is sinds kort daarom ook in Nederland beschikbaar. Adidas wijst klanten in de winkel met een subtiele knop op de aanwezigheid van een ‘virtuele paskamer’ (voorbeeld).

Dit soort hulpmiddelen dient twee doelen. Ten eerste stelt het de shopper in staat zich een beter beeld te vormen van hoe de gewenste kleding valt. Dat kan een motief zijn om vaker de betreffende zaak te bezoeken voor aankopen. Daarnaast is Adidas erbij gebaat dat klanten in een keer passende kleding aanschaffen. Dat kan het aantal retourzendingen drukken.

Verscheidene technologiebedrijven sleutelen momenteel een vergelijkbare systemen waarmee consumenten digitaal kleding kunnen passen.

Deel dit bericht

5 Reacties

Darryl

Je kunt alleen niks met broeken in deze paskamer. Wat juist het lastigste is qua maat bestellen.

Erwin Boogert

Heb je daar elders wel eens technisch hulpmiddel voor gezien dat wel werkt?

Darryl

Op een andere site stond laatst een heel artikel hierover met verschillende partijen zoals myfashionsize.com en upcload.com

Erik

Ik heb wel meerdere ‘probeersels’ gezien. Zoals voor de webcam staan en je laten screenen. Echter de consument vind het niet praktisch. Te veel moeite achter je computer. Er moet iets komen dat universeel en praktisch is. EN eenmalig –> voor alle shops! Anders is het allen maar een ‘leuke’ extraatje

David Vertegaal

Best aardig, maar de leukste paskamer vind ik toch deze, een paskamer voor alle gelegenheden: http://apps.facebook.com/shruncles/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond