Deel dit artikel
-

Adverteerdersexodus bij GeenStijl na kritische columns

GeenStijl en Dumpert raken mogelijk flink wat adverteerders kwijt. Grolsch, het Wereld Natuur Fonds en de Persgroep, uitgever van onder meer Het Parool en de Volkskrant, trekken zich terug als adverteerder na een oproep om te stoppen met adverteren op sites waar ‘vrouwen virtueel verkracht worden’.

Econoom Heleen Mees reageerde gisteren bij de Volkskrant op een column van Rosanne Hertzberger in NRC. Die vroeg zich af waarom HAK, Honig, Renault en de Efteling adverteren op websites als Dumpert.nl. ‘Alles wat niet man, wit en laagopgeleid is, moet het er ontgelden. In het programma DumpertReeten worden internetfilmpjes beoordeeld met vrouwenbillen. Een tekstboekvoorbeeld van vrouwen objectiveren.’

In de Verenigde Staten roept de organisatie Sleeping Giants adverteerders op om te stoppen met het financieren van seksistische platforms. Dat kan ook in Nederland werken, aldus Mees.

Hertzberger schreef onder meer: ‘Van mij mag je ver gaan in het maken van seksistische, racistische en haatdragende content. Je mag – zoals Dumpert vaak doet – de meest kwetsbare burgers op hun allerzwakste momenten uitbuiten voor je eigen gewin. Je mag naakte vrouwen reduceren tot decorstukken. Ik vind het weerzinwekkend maar de vrijheid gaat best ver voor mij. De vraag is welke adverteerders maken deze content mogelijk?’

Directe aanleiding was overigens een virtuele ‘onlineverkrachting’ van Volkskrantjournalist Loes Reijmer die ook al enkele kritische columns schreef onder de noemer ‘Hoe GeenStijl een universum schiep voor seksistische ‘complimentjes’. Dit vanwege honderdste Dumpertreeten.

Na deze columns ging de Volkskrant bij de adverteerders verhaal halen, kennelijk met het gewenste effect: de ene adverteerder na de andere besloot af te haken, waaronder Hak, Ikea, KWF en Vluchtelingenwerk.

Grolsch en WNF zeggen niet te hebben geweten van hun advertenties op Geenstijl en Dumpert. ‘Dit zijn geen locaties waarop wij wensen te verschijnen’, zegt marketingmanager Jaap Suhre van bierbrouwer Grolsch. ‘Wij adverteren niet op websites met een aanstootgevende inhoud, dus we zouden niet op Dumpert moeten staan.’

De meeste adverteerders weten niet dat hun advertenties bij GeenStijl terechtkomen. Zij betalen geld om op websites met een specifiek profiel te adverteren. GeenStijl en Dumpert zijn onderdeel van de Telegraaf Media Groep en worden gezien als topplaatsen.

Het ministerie van Defensie blijft wel adverteren bij GeenStijl. Een belangrijk deel van de jongerendoelgroep bezoekt GeenStijl, reageert een woordvoerder van het ministerie.

GeenStijl reageerde gisteren op de bekende wijze: ‘Als je ons hoekje van het web niet leuk vindt, dan is er altijd nog het Viva Forum voor frivole meisjespraat over mannenleed of, als je al wat meer verzuurd & uitgekeesdt bent, Joop.nl.’

De adverteerdersexodus komt op een cruciaal moment nu TMG wordt overgenomen door het Vlaamse Mediahuis. De vraag is of dat bedrijf GeenStijl en Dumpert in de huidige vorm zal blijven tolereren.

Ongeveer tien jaar geleden nam TMG van 40 procent in het weblog en begin 2008 werd de TMG volledig eigenaar van GeenStijl, naar verluidt voor enkele miljoenen euro’s. In 2014 overwoog de inmiddels geschorste topman Van der Snoek al eens om GeenStijl af te stoten. ‘Er is geen enkele synergie met de andere redacties binnen TMG. Moeten we daar dan nog mee doorgaan?’

Deel dit bericht

45 Reacties

David

Nogal dom van Grolsch, juist voor een biermerk is Dumpert een ontzettend goed medium met een enorm bereik onder de doelgroep van mensen die graag een biertje drinken. En dan laat je je oren hangen naar zo’n verschrikkelijke burgertrut die nooit een beugel Grolsch zal drinken. Sta je als adverteerder toch behoorlijk voor paal!

Sjaak

En nu je kamer opruimen David, je moet zo naar school!

Yoshi Tuk

Want alleen bereik telt, David?

Smithers

Wat zijn dit voor stasi-praktijken? Dit is al jaren zo met Geenstijl en Dumpert en een of andere feministe maakt het haar levensmissie om de geldstroom proberen stil te leggen en nu ineens melden bedrijven zich af? Voor mij geen HAK/Grolsch/KWF en Ikea meer.

Prima reactie ook van Geenstijl, dat nog steeds adverteerders in overvloed zal hebben.

Merk overigens ook dat niemand het over display-adverteren heeft en mensen echt denken dat deze bedrijven zich bij deze bedrijven melden om te adverteren….*Zucht* oude media…

David

Ik weet niet wat je daarmee wil zeggen Yoshi. Het is een goed umfeld voor een biermerk. In mijn ogen is er helemaal niets mis met websites als Dumpert of Geen Stijl. Ze provoceren een beetje maar GeenStijl is een belangrijk kanaal tegenover die ouderwetse politiek-correcte mainstream media. GeenStijl is een van de weinige kanalen die met de tijd zijn meegegaan. De Volkskrant is nog uit die oude tijd, toen Nederland verzuild was. Ze zitten nog steeds vast in die wereldvreemde zuil, net zoals de VARA. Ik walg van die politiek-correcte onzin. Dat geldt voor veel Nederlanders, dat is terug te zien aan het feit dat bijna niemand meer stemde op de PVDA. Zelf kom ik bijna dagelijks op Geen Stijl en moet vaak lachen om de filmpjes die op Dumpert staan. De Volkskrant daarentegen lees ik niet meer. Ik kijk ook geen VARA meer. De enige papieren krant die ik nog lees is het FD en op TV kijk ik alleen nog maar Netflix en Fox sport. Dus ik denk dat Grolsch en HAK toch echt aan de verkeerde kant staan en een domme beslissing maken door niet te adverteren op Dumpert, ongeveer de populairste Nederlandse website na nu.nl.

Daniel Markus - ClickValue

Dus David, als jij erom kan lachen dan is het met zijn tijd meegegaan?

En anoniem vertellen waar je waarom, allemaal van walgt, is jouw norm?

Met je tijd meegaan is volgens mij dat je je realiseert dat de tijd voorbij is waarin adverteerders zeggen: bereik is bereik en we rammen er nog een euro in.

David

Beste Daniël, waarom verdraai je mijn woorden? Ik geef juist aan dat Dumpert voor een merk als Grolsch een veel beter umfeld biedt dan bijvoorbeeld de Volkskrant. Juist omdat Geenstijl en Dumpert veel minder politiek gekleurd zijn dan kanalen als De Volkskrant. Die discussie afkomstig van ouderwetse linkse zuilenpolitiek is niet van deze tijd. Dat heeft er niets mee te maken of je er wel of niet om kunt lachen. Ik reageer liever anoniem omdat ik adverteer op Dumpert, maar ook op Volkskrant en NRC. Alhoewel ik die laatste misschien toch moet heroverwegen. Maar als merk blijf ik graag verre van dit soort politiek-gekleurde discussies en daarom reageer ik anoniem. Ik reageer hier slechts met mijn persoonlijke mening en wil hier als adverteerder niet mee geassocieerd worden. Persoonlijk kocht ik toch al geen HAK en drink ook geen Grolsch, maar als adverteerder blijf ik Dumpert en GeenStijl wel graag sponsoren en ben ik blij met dit publiek als klant!

Rupert

Dit is een voorbeeld van hoe jong deze markt is en hoever online en offline marketeers uit elkaar liggen. Offliners, van huis uit veel meer bezig met een merk, en onliners juist veel meer bezig met goedkope clicks. Het duurde even, maar het lijkt er dan toch op dat eindelijk off- en online meer samengaan en dat ipv goedkope clicks steeds meer naar relevante clicks wordt gegaan. Jammer voor GS en hun gratis aangeleverde content.

David

Ik vind het wel mooi dat deze platforms een koekje van eigen deeg krijgen. Anderzijds vind ik het ook wel wat hypocriet van de adverteerders. De genoemde platforms ‘geenstijl’ en ‘dumpert’ zijn al jarenlang seksistisch en plat. Dus als adverteerders zich om die reden nu ineens terugtrekken vind ik dat rijkelijk laat. En in die zin kunnen ze het dus eigenlijk niet meer goed doen. Als je niet met seksistisch en plat geassocieerd wilt worden, had je nooit met deze websites in zee moeten gaan..

Daniel Markus - ClickValue

The medium is the message…en niet de content.

Waar het hier om gaat is niet of een uitgever seksistisch is of niet. Waar het om gaat is dat de meeste merken er niet van houden om geassocieerd te worden met politiek. De colmns van Mees en Herzberger schaden een merk. De kritiek in die columns en de discussies die daar op volgen gaan samen met gevoelens die zich slecht verhouden tot de meeste brandvalues.

Door je te blijven focussen op het eendimensionale “umfeld” ga je hier helemaal aan voorbij. Het gaat niet om de doelgroep die de adverteerder bereikt met zijn mediainkoop. Het gaat om de media waar de adverteerder onbedoeld in terecht komt.

Merken die blijven adverteren op Dumpert en Geen Peil snappen dit niet of ze kunnen het zich gewoon permitteren.

David

Het is duidelijk dat jij het niet snapt wanneer je het hebt over ‘het je kunnen permitteren te adverteren op Geen Stijl of Dumpert’ en ‘The medium is the message’. Adverteren op de Volkskrant vind ik namelijk schadelijker voor mijn merk dan adverteren op Dumpert. Juist vanwege dit soort columns. Het is bovendien nogal hypocriet allemaal. Ik wordt als merk trouwens vele malen liever geassocieerd met Dumpert dan met de Volkskrant. Maar het maakt mij niet zoveel uit waar ze vandaan komen, zolang de traffic en conversie maar goed gaan inderdaad, dan mogen ze ook van De Volkskrant komen. Het lijkt me belangrijker dat je als adverteerder ver weg blijft van dat hokjesdenken en politiek. De kritiek in die columns zou je als adverteerder dan ook helemaal niets moeten doen en gewoon van je af laten glijden.

Daniel Markus - ClickValue

David

Misschien kun je het je moeilijk voorstellen, maar het ging niet over jou.

David

Daniël, Je zegt dat de columns een merk schaden, maar dat is de grootste onzin die er is, vandaar dat ik even wilde reageren. Het laat zien dat je geen verstand hebt van imago en reputatie. Hou het bij ClickValue en laat branding en PR over aan de professionals.

Johan - HRO

Persoonlijk merk ik dat veel traditionele marketeers louter bezig zijn met het umfled waarin advertenties uitgeleverd worden. Door de toenemende kennis over de werking van online advertising bij de websitebezoeker ben ik benieuwd in hoeverre een websitebezoeker advertenties koppelen aan de content op de pagina. Ik ben van mening dat dit namelijk niet het geval is.

LeJann

Tjonge jonge wat een kolder allemaal zeg, iedereen die niet man, blank en laagopgeleid is moet het er ontgelden? Volgens mij moet IEDEREEN het gewoon ontgelden op Geenstijl, wie de schoen past trekke hem aan.
Geenstijl loopt niet mee met de media en schijnt ook eens met een ander licht, maar dat vinden de linkschmenschen weer niet leuk want geen doctrine. Dus komen de linkse praktijken weer om de hoek, zoals jullie zijn niet als ons dus jullie zijn stom en moeten kapot. Alleen heeft niemand eigenlijk echt iets om mee te slaan en niemand wilt publiekelijk ongelijk krijgen dus zetten ze de adverteerders maar voor het blok, hopen dat ze het financieel niet meer rondgebreid krijgen?
Helaas is de Russische koe al uitgemolken, anders konden jullie daar misschien nog wat schuld naartoe schuiven.

Daniel Markus - ClickValue

Beste David,

Is het dan goed voor de merken als HAK, KWF en de anderen dat ze zijn genoemd in die columns? Wat zou jij als Branding/PR professional afviseren aan deze merken?

Wat ik probeer te verklaren is de reden dat ze dit doen. Jouw bijdrage komt aan de discussie komt tot nu toe niet veel dieper dan wat je allemaal grappig vindt, dat jouw merk hier geen last van schijnt te hebben en dat ik er niets van snap. Maar leg me dan uit wat jij zou doen als invloedrijke columnisten jouw merk noemen in een ongunstige context, die haaks staat op jouw gekoesterde metkwaarden? En wat zou je doen als vervolgens journalisten jou gaan vragen om een reactie?

David

Beste Daniel,

Je overschat de invloed van zo’n columnist. Er zijn inmiddels meer mensen die geen Hak of Grolsch meer kopen vanwege de schijnheiligheid van deze merken. Dus het lijkt me schadelijker als je mee gaat in die linkse hetze. Er zijn bovendien niet zoveel mensen die de Volkskrant lezen en al helemaal niet zoveel mensen die een mening van zo’n columnist erg serieus nemen. Dat vluchtelingenwerk niet meer daar wil adverteren dat snap ik. Die zou überhaupt geen geld moeten uitgeven aan display-advertising.

Als een journalist mij om een reactie zou vragen op basis van zo’n column, dan is mijn reactie allereerst dat ik me niet laat intimideren of beïnvloeden door links-extremistisch tuig. De volgende keer is De Volkskrant weer aan de beurt, maar daar blijf ik naar alle waarschijnlijkheid ook gewoon adverteren. Niemand kan mij dus iets maken. Er is ook nog gewoon zoiets als de wet en we hebben ook gewoon rechten. En daarin lijkt het mij niet dat Geen Stijl of Dumpert ook maar iets strafbaars heeft gedaan. De columnisten daarentegen tarten wel een beroepscode van journalisten. Dus ik snap niet waarom je zo bang wordt van een column. Morgen is alles echt nog gewoon hetzelfde.

peter

Hoi David,

Zet die eenzijdige bril van je nu eens af en ga je eens verdiepen in andere adverteerders. Je slaat de plank echt he-le-maal mis! En je zet eigen mening tegen andere meningen af alsof er maar 1 waarheid bestaat. Los van of een merk als Grolsch zijn doelgroep op dumpert bereikt, wil dit nog niet zeggen dat grolsch ge-associeerd wil worden met de content op dumpert. Zo kijken veel mannen die een biertje lusten ook vast wel eens een porno filmpje, maar dit wil nog niet zeggen dat Grolsch dan op porno sites gaat adverteren. Je laat heel duidelijk zien absoluut geen gevoel voor merken en merkwaarden te hebben…

Stukjeschimmel

Zijn we nou echt van mening dat Dumpert en Geenstijl nog aanstootgevend zijn? Er is een nieuwe generatie die hier helemaal niet op deze manier tegenaan kijkt. Beslissingen om je niet te associëren met Dumpert en Geenstijl is je ook distantiëren van een belangrijke doelgroep.
Tuttigheid zoals gepredikt door Rosanne Hertzberger kan minstens net zo funest zijn.

Marcel Berends

Aan iedereen (Inclusief de EMERCE Redactie), hier de reactie van Geenstijl. Doe er mee wat je wil.

http://www.dumpert.nl/mediabase/7123045/cc76f65a/ren_over_de_reetengate.html

Het enige wat ik wel vind, en dat is echt serieus. Ik ben betere journalistiek van Emerce gewend. Als je dan zoiets plaatst…doe dan aan hoor en wederhoor. Dit gaat echt helemaal nergens over mensen.

En hier nog een quote van Corine Voets die het perfect heeft verwoord:
Het gaat niet om “online verkrachting”, vermeend seksisme of andere fictieve problemen. Het gaat erom dat GS te vaak artikelen in de reguliere media onderbouwd onderuit haalt, overtuigend tegen policor dogma’s beukt, te veel macht heeft (referendum, anyone?) en in het algemeen gezien wordt als een ‘alt-rechtse’ (quod non) bedreiging. Adverteerdersbellen past binnen een algemene tendens om onwelgevallige geluiden in het publieke debat te smoren, ipv in discussie te gaan. Veel, heel veel mensen kunnen niet wachten tot GS en hun grote bek eens een kopje kleiner gemaakt worden. (plus er moet een boekje verkocht). Er zouden tokkies op zitten alleen maar (klopt niet, zie hier: https://sevenxseven.wordpress.com/2009/05/03/geenstijl-opleidingsniveau-bezoekers/)

Bassie

@ Berends, je bent zeker een GeenStijl fan. Werkelijk geen touw aan vast te knopen.

Dennis

Dit gevecht tussen oude en nieuwe media wordt steeds gekker. Dit is geen nieuws, maar blijkbaar snappen NRC en VK het nieuwe speelveld nog niet. Ze creëren hier iets wat er helemaal niet is. Geen enkele marketeer die hier in de praktijk mee bezig is heeft zich hier tot nu druk over gemaakt, daarnaast weet ik als online marketeer dat de resultaten via deze sites prima zijn. De reacties die je leest zijn alleen maar van te oude marketeers en manager die zelf niet meer weten hoe het allemaal werkt. Het is soms wat (te) jongensachtig, maar misschien wel een betere context dan de zure stukken op NRC en VK voor veel merken. Net of de context op NU.nl, Telegraaf en AD altijd zo relevant zijn… Adverteerders boeit de context niets (als deze niet te extreem is) en kijken naar de ROI tot dat dit soort media en journalisten voor PR schade kunnen zorgen… Ik denk dat de marketeer of waarschijnlijk gewoon het mediabureau van Grolsch geen fijne week heeft. Die worden nu helemaal afgebrand in de doelgroep…

Johan

@Marcel Berends: klets, het gaat er om dat geenstijl doelbewust mensen afzeikt, vernedert en zo de mond probeert te snoeren, en daar zetten ze sexisme voor in. Er zijn hier kennelijk zat types die het leuk vinden om te zien hoe mensen vernederd worden, zolang het maar mensen zijn die een mening hebben die zij zelf niet aanhangen.
Noem het maar tuttigheid, maar ik vind het gewoon echt niet kunnen dat je reaguurders oproept om iemand te bestoken met sexistische tweets, mails, etc, en zelfs zo ver gaat om adressen en werkgeverscontacten daarbij te publiceren, enkel omdat iemands mening je niet bevalt. Dat noem ik smerige praktijken om iemand de mond te snoeren.

Jan

Gelul Johan, het is gewoon entertainment dat je zeker niet te serieus moet nemen. Ik zit nu Voetbal Inside te kijken en is dat zoveel beter dan. Het is geen serieuze linkse zure journalistiek, maar wel entertainment dat miljoenen mensen boeit. Je bent wel gek als adverteerder om daar niets mee te doen.

Heb net de apps nog even gecheckt. VK en NRC hebben 100K download en Dumpert al 1 miljoen…. zegt genoeg lijkt mij…

Nederland gaat kapot denk ik…

Johan

@Jan: leuke entertainment, als je honderden mails, tweets, etc binnenkrijgt waarin verteld wordt hoe ze jou eens even te grazen zullen nemen.
Zou je dat nog steeds zo leuk vinden als het jou zelf overkwam?

Jan

Neem het allemaal lekker serieus, helemaal 2017. Overigens is het nogal vreemd dat dit begonnen is vanuit Dumpert, wat echt een onschuldig maar zeer succesvol platform is en dat nu alles over GS gaat. Zijn ook echt verschillende werelden… Dumpert en GS zijn niet hetzelfde. En als je vind dat GS iets heeft gedaan dat niet kan, doe dan gewoon aangifte… Strafbaar is de grens…

Tom

Hebben jullie de reacties wel goed gelezen die onder het bericht (oproep) stonden? Gaat mij zeker te ver. Dat er geen aangifte is gedaan verbaasd me. Heeft absoluut niks meer met vrije meningsuiting te maken. Ik snap wel dat adverteerders zich terugtrekken en dat vele niet wisten dat ze ueberhaupt op de site stonden in het tijdperk van programmatic.

Voordat je het leest stel je voor dat het bericht over een goede vriendin van je ging. Oordeel zelf:

„Ik zou haar overdwars in alle gaatjes nemen. Lekker langzaam volpompen. Om daarna keihard haar mond over mijn keiharde lid te trekken. Hard duwen op dat hoofd. Kokhalzend krijgt ze mijn warme zaad. Hmm.”

„Met haar armen op haar rug gebonden en een stevig stuk grijze tape over haar mond geplakt zou ik haar zeker doen!”

„Ik zou mijn harde klaargekomen lul weleens aan haar neus willen afkloppen.”

„Zou u haar doen? Graag alleen antwoorden met seksistische complimentjes”.

John

De anonimiteit van dit medium draagt bij aan dit soort excessen. Lekker makkelijk om dit soort onzin te blaten, verantwoording ervoor afleggen ho maar. Het zou niet verkeerd zijn als de user database van GeenStijl eens netjes gehacked en gepupliceerd zou worden. Dan weten we over wie we het hebben. Bestrijden met de eigen middelen.
Nog even over de vermeende hoogopgeleidheid van de ‘reaguurders’, een goed bewijs dat opleidingsniveau niet gelijk staat aan verstand.

Marcel Berends

@ Bassie 5mei 2017
Inderdaad. En je kunt ook gewoon even lezen. De rest snapt het wel. Bijzonder trouwens dat je zo lekker anoniem reageert. Je lijkt wel een “reaguurder”.

@Johan 5 mei 2017
Serieus? Geenstijl riep op tot bedreigen? Mag jij mij één link geven daarvan. Ik zeg het zoals het is… Gewoon grote onzin! In tegenstelling tot het NRC roept Geenstijl nergens toe op.

@John 6 mei 2017
Weet je wie dat ook deden? De duitsers in de 2e wereldoorlog. Je moet je echt schamen zo te denken. Ik zet tenminste mijn gehele naam hier neer. Jij bent zelf net zo anoniem hier aan het typen. lekker hypocriet. Wees een vent en zet ej echte naam hier dan ook neer. En als je mijn eerdere post eens leest, zul je zien dat die tokkie kaart die je trekt niet kan. Het opleidingsniveau zoals je dat zo mooi brengt, is daar vaak hoger dan dat van jou.

@Tom 6 mei 2017
Dus dat vind je fout, maar het AD die het over het achterwerk van de kardashians heeft alsof het vlees is, of de NRC die schrijft wat de mooiste billen van Brazilie zijn…dat is geen vleeskeuring? Gelijke monniken gelijke kappen..als je het een veroordeeld, veroordeel dan het ander ook.. ENNE jij komt zeker niet in de gemiddelde voetbalkantine? Daar hoor je 10 x erger.

bert

Wel grappig hoe overal de reaguurders van Geen Stijl klaar staan om op alle plekken waar deze oproep van VK/NRC wordt besproken iedereen die het er mee eens is omver te plassen.

Grootste probleem met de advertentie is dat ze niet ook 100 mannen hebben gecharterd. 100 vrouwen die de oproep doen is best sneu.

Geen Stijl maakt het vooral zichzelf lastig. Hun kritische opinieafdeling is hard nodig, maar met het platvloerse forum en het auteursrechtschendingsmonster Dumpert zagen ze hun eigen stoelpoten onder zich vandaan.

Marcel Berends

@Bert 7 mei, 2017

Oneens, ik zie als lezer van emerce een waardeloos artikel verschijnen op dit medium vol met onwaarheden en daar stoor ik mij aan. Het klopt namelijk gewoon niet. Vervolgens lees ik de comments en daar zie ik mensen zich uiten op een manier die we op diezelfde data (4 mei, 5 mei) herdenken nooit meer te doen. Namelijk mensen opjagen voor hun mening en bestraffen daarvoor. Walgelijk. Affezien dat blijkbaar iedereen hier het ok vindt om een nieuwsmedium monddood te maken door de geldkraan te saboteren omdat je het er niet mee eens bent. (turkse hedendaagse methodes)

Daar stoor ik mij aan. En daar kom ik tegen in opstand. Enne laten we het eens omdraaien, sommige hier zijn zo flink om hun bedrijfsnaam erbij te zetten, denk eens na hoe jullie het vinden als jullie klanten die ook geenstijl lezen, dit nu lezen en dan ook weglopen naar andere partijen. Voelt rot he. En precies dat effect zou niet horen te plaatsvinden in nederland 2017. Daar hoor je volgens mij gewoon te kunnen zeggen en vinden wat je wilt en als het niet er mee eens bent, dan ga je de discussie/ het debat aan maar geen nsb of turkse mentaliteit te hebben waarbij iedere mening die anders is, gelijk fout is en dan bevochten moet worden met alle middelen mogelijk (voornamelijk leugens).
Dat kan echt niet mensen!

Jos

Berends, ik heb het nu een paar keer overgelezen, maar er is werkelijk geen touw aan dat warrige betoog van je vast te knopen, iets uitleggen kun je niet, en over de tikfouten zullen we het maar niet hebben.

David

Iedereen hier vergeet even dat Geen Stijl al een reactie is op die extreem-linkse-politiek-correctheid die Nederland kapot maakt en die oververtegenwoordigd is via oude en door ons belastinggeld gesubsidieerde media, met als ergste uitwas de website Joop.nl. Nu doen een aantal hier alsof Dumpert seksistisch of zelfs racistisch zouden zijn en ze doen alsof De volkskrant en nrc een reactie zijn op Geen Stijl. Het is echter zelf uitgelokt. Ze hebben zelf gevraagd om een reactie zoals van Geen Stijl. Als je trouwens de reacties van veel vrouwen ziet op de verschillende social media, dan heeft de publieke opinie duidelijk gekozen voor de kant van Geen Stijl en van Dumpert. Linda heeft inmiddels ook ernstige problemen van vrouwelijke volgers, nadat haar redactrices het manifest hebben ondertekend. Mensen die Dumpert seksistisch vinden, zitten ongeveer op dezelfde foute golflengte als mensen die sinterklaas-vieren racistisch vinden. En ook op dezelfde golflengte als mensen die Pim Fortuin racistisch vonden. Je durft bijna niet meer te zeggen waar het op staat omdat je dan door dit soort mensen wordt verketterd. Daar moet je als adverteerder gewoon niet in mengen. Laat ze maar namen en shamen. Dat is in dit geval geen slechte publiciteit. In het kort komt het erop neer dat adverteerders die meegaan in deze hetze echt oliedom zijn om daar in mee te gaan. Je laat je belangrijkste doelgroep vallen.

Remco

Ach ach, zielige David, huilie huilie huilie, wat zijn we een slachtoffer van die politieke correctheid en die stoute linkse mensen! . Ik ga bijna een pak tissues koopen zo leef ik met je mee…

David

Nou Remco, met zo’n hersenloze reactie kun je beter gaan huilen om jezelf. Jij vindt Sinterklaas vieren met zwarte pieten zeker ook racistisch? En je wil toch niet ontkennen dat Pim Fortuin slachtoffer was van politiek-correctheid? Dan kom je echt uit een ei hoor. Kijk anders deze filmpjes nog eens terug, dan begrijp je misschien iets meer hoe die linkse demonisering ons land langzaam kapot maakt:
https://youtu.be/vbcuyUVb-nY
https://youtu.be/tMxS_xSKujU
http://www.dumpert.nl/mediabase/285151/a26c60dc/dit_land_is_het_zat._c_est_ca.html
http://www.dumpert.nl/mediabase/6590769/9710a9e4/twee_en_een_half_uur_demonisering_van_pim_fortuyn.html
Als je de Volkskrant columnistes hun zin geeft dan is Geen Stijl de volgende Charlie Hebdo. Is het niet door een moslimterrorist dan is het wel zo’n Groen Linkse extremist zoals Volkert van der Graaf. Dus denk eerst eens na voordat je zomaar reageert sukkel.

Johan

@David. Hou nou toch eens op met dat gehuil over demonisering van Fortuyn. Die man zat op alles af te geven wat los en vast zat, maar als hij de bal terug kreeg dan heette dat “demonisering”. Ik snap trouwens sowieso niet hoe je het durft om het woord “demoniseren” in de mond te nemen en tegelijkertijd GeenStijl te verdedigen. Dan heb je echt wel last van selectieve verontwaardiging, want als er iets is in NL dat kampioen demoniseren is is dat GeenStijl wel.

Mij lijkt het dat NL tegenwoordig vooral kapot gaat aan gekanker en elkaar afzeiken, en dat “demoniseren” tegenwoordig meer een rechtse dan een linkse hobby is.

David

Johan, geloof je het zelf? Jouw reactie is eigenlijk gewoon te dom om op te reageren. Kansloos ben je.

Sjoerd

Yeah, fittie 🙂

Johan

@David:
Nou wat een dijk van een argumentatie zeg. Veelzeggend

Yoshi Tuk (Emerce)

Hoe leuk een discussie ook is, het artikel ging over de adverteerders. Kunnen we weer terug naar het onderwerp?

Tom - GrowthHackingRockstars

@Yoshi Tuk: lijkt mee een goed plan!

Kann het niet beter verwoorden (zie https://www.vn.nl/hoe-geenstijl-vrije-woord-nek-om-draait/):

“Als woorden in staat zijn je advertentie-inkomsten te beïnvloeden, dan zijn woorden misschien ook wel in staat om vrouwen het gevoel te geven dat ze mentaal zijn aangerand.”

@David “Wie de kracht van woorden bagatelliseert, draait de vrijheid van meningsuiting pas echt de nek om.”

VERONIQUE - mediabureau

Interessant dat vooralsnog alleen maar mannen reageren op dit bericht. het aanzetten tot de genoemde teksten is echt te laag voor woorden. Dat goedpraten met ” op de voetbalclub hoor je wel erger” bijkans nog lager. Dus daarom moet t maar getolereerd worden? Ik vind t totale verloedering en zou een merk nooit adviseren om in dit soort context getoond te worden.

Bezig je dit soort teksten ook over je dochter zus of moeder? Gaat echt helemaal nergens over. Slimme satire en een beetje schoppen moet zeker kunnen en ook gewaardeerd worden. Als er alleen maar weer met tieten eyeballs getrokken kunnen worden dan zegt t precies wat in de columns geconcludeerd wordt. Dat de blanke NL man een enorm simpele ziel is. Ik dacht dat we verder geevolueerd en geemancipeerd waren………… Maar helaas slechts een zielig stelletje frusten die waarschijnlijk elke nacht alleen het bed in moeten duiken bij gebrek aan aantrekkingskracht

piet

In Hans Kraaij Jr zijn woorden. David is een ongelooflijke p.

David

Blijf lekker hangen in jullie dogma’s, doctrines en verzuilde generalisaties. Monique, Johan, Tom en Piet jullie comments zijn niet erg overtuigend. Een slimme adverteerder trekt zich weinig aan van jullie soort.

alexander

In alle eerlijkheid ben ik het deels met david eens. over een paar maanden zijn al deze partijen weer actief op dumpert en hebben ze een deel schade geleden onde rde doelgroep die ze daar zo proberen over te halen. Dumpert en geen stijl zijn een platform waar veel jongeren hun heil vinden. de comments en cultuur van het platform zijn heel uiteenlopend net als de wereld. het annonieme reageren is niet heel anders dan een gemiddeld youtube filmpje. kijk voor de grap een op het youtube van rtl late night bijvoorbeeld het item over seneakerverzamelaar. daar vind je het zelfde gedrag. ga je dan ook youtube boycotten? facebook Rtllate night vindt bijvoorbeel alle leuke internet filmpjes via dumpert. mensen kunnen posten wat ze willen op een vrij platform. ik denk dat de reacties los staan van het platform. rasicme en abuse wordt al goed gemoderate, kijk maar eens wat er weggejorist wordt. media is niet meer zoals vroeger. ik keur gedrag af, maar of je als merk hier altijd op moet reageren is lastig, wellicht stoppen met adverteren maar niet een statement doen nu hangt t onderwerp meer aan grolsh ikea etc dan voorheen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond