Deel dit artikel
-

‘Airbnb verslaat Hilton in de VS’

Amerikaanse leisure consumenten hebben vorig jaar meer uitgegeven aan vakanties bij Airbnb dan bij de Hilton-hotelgroep. Marriott is nog niet verslagen, maar Airbnb begint wel in te lopen op de grootste hotelketen ter wereld.

Dit blijkt uit onderzoek van Second Measure.

Second Measure on Airbnb IPO: Airbnb's 2018 annual sales surpassed Hilton.

De uitgaven aan Airbnb-accommodaties namen in 2018 met ruwweg 30 procent toe. En twaalf procent van de gasten van grote hotels hebben vorig jaar óók bij Airbnb geboekt.

Airbnb is niet langer alleen een platform voor de verhuur van vakantiewoningen. Het bedrijf biedt ook boetiekhotels aan en heeft recent de boekingssite HotelTonight gekocht, waar je last-minute ‘gewone’ hotels kunt boeken.

Volgens Second Measure is het marktaandeel van Airbnb 20 procent, vergeleken met 11 procent voor concurrent HomeAway, dat eigendom is van Expedia. Hierbij zijn zakenreizigers niet meegenomen: Second Measure analyseert de uitgaven met behulp van persoonlijke creditcards. Zakelijk publiek boekt vaker hotels en geeft daar meer uit, dus als die gegevens zouden worden meegenomen, ziet het er minder rooskleurig uit voor Airbnb, ook al is er een selectie speciaal voor zakenreizigers.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond