Horeca verliest controle over online reputatie: ‘Reviews zijn een machtsmiddel geworden’
Horecaondernemers hebben nauwelijks nog grip op hun online reputatie. Dat stelt ondernemer Kevin Bruggink, die zich 'groen en geel' ergert aan de manier waarop zijn gasten reviewplatforms inzetten.
“De horeca kan zeker beter,” erkent Bruggink. “Sinds ik in Amsterdam woon, merk ik soms dat personeel niet bepaald uitstraalt dat ze zin hebben om je te helpen. Maar wat me écht stoort, is hoe gasten platforms als Google en Trustpilot gebruiken als drukmiddel. Als er geen ijsblokje in de cola zit, wordt er ineens een gratis diner geëist. Of ze zeggen bij vertrek dat alles prima was, en schrijven thuis alsnog een vernietigende recensie.”
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd