Deel dit artikel
-

Beerwulf test bierabonnementen

De Europees werkende online bierwinkel Beerwulf.com steekt de tenen in het water met een nieuw transactionele model: abonnementen op fustjes en dozen met speciaalbier.

In eerste instantie vindt de proef in het Verenigd Koninkrijk plaats. De consument zal regelmatig een vast bedrag betalen om gedurende een x-aantal maanden dozen met bier van een aantal kleine Engelse brouwerijen thuis te ontvangen. Marketingbaas Marc Scholten vertelt dat er een vergelijkbaar product wordt ontwikkeld met Belgisch bier. Er komen om te beginnen drie abonnementen.

Na Engeland zal de proef ook in andere landen worden gedaan.

Het is verre van zeker of Beerwulf de bierabonnementen uiteindelijk voor vast in zijn assortiment wil opnemen. De test is bedoeld om datapunten uit de markt te genereren om beslissingen mee te nemen.

Een half jaar geleden, in maart 2019, ging Beerwulf samen met The Sub uit Engeland en centraliseerde alle activiteiten in Nederland. Daarmee groeide het werkterrein van de Nederlanders direct van vijf naar elf Europese markten. Iedere markt, zo blijkt, heeft eigen dynamieken, smaakvoorkeuren en gebruiken. In het ene land kan een abonnement meer aanslaan dan het andere.

Ook qua distributie zijn er verschillen. Scholten: “In Frankrijk blijkt het belangrijk dat we ook leveren op pick-up points. Daar kijken we nu dus naar.”

Het afgelopen half jaar ging veel van de energie naar het integreren van de producten en organisaties van Beerwulf en The Sub. Met dat proces grotendeels achter de rug wil het bedrijf zich meer op de markt en de toekomst richten.

Productowner Lars Harmsen schetst: “Komende tijd gaan we bijvoorbeeld meer met productaanbevelingen doen. En omdat we veel verschillende klanten hebben, moeten we ook onze bezoekers beter gaan herkennen om deze persoonlijke aanbiedingen te kunnen doen. Dat heeft komende periode wel prioriteit. We willen de klanten niet kopen, maar verdienen.”

Scholten ziet ook nog veel werk liggen in het optimaliseren van de assortimenten in de verschillende landen. “Je kunt er bijvoorbeeld ook op rekenen dat er steeds meer bier op fustjes beschikbaar komt.”

Concrete cijfers over de groei-ontwikkeling geeft Beerwulf niet. De marketingbaas spreekt in elk geval over veertig procent organische groei in 2019.

Deel dit bericht

1 Reactie

M.

O.a. Mikkeller en Brewdog doen dit al jarenlang; benieuwd of het aanslaat bij Beerwulf. Wellicht wat laagdrempelige. Leuk voor beginnende bierdrinkers; weinig interessant assortiment. Heineken familie aangevuld met wat andere veredelde supermarkt biertjes.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond