Deel dit artikel
-

Bol.com beste entertainmentretailer op sociale media

Bol.com is de beste entertainmentretailer op gebied van sociale media. Dat blijkt uit onderzoek van Entertainment Business en Rankingz. Sociale aanwezigheid is een aanpak, maar vooral een business, stellen de onderzoekers.

Door sociale media te integreren binnen de strategie van het bedrijf, kan het een essentiële rol vervullen bij branding, merkbeleving en sales. De interactie tussen fans en klanten met een merk beïnvloedt de tevredenheid van de fan of klant, wat weer effect heeft op de beleving van een merk en uiteindelijk invloed heeft op conversaties, interacties én transacties.

Bol.com onderscheidt zich door de sterke online aanwezigheid en hoge activiteit. Iedere dag zijn er activerende posts op Facebook en Twitter. Daarnaast wordt er over de e-tailer het meest online gesproken door consumenten. Maar ook de webcare is een belangrijke pijler.

Media Markt is uniek op de sociale kanalen door per vestiging in Nederland een apart Twitter-kanaal op te zetten, waar ook de regionale aanbiedingen vermeld worden. Dit verhoogt de betrokkenheid bij consumenten.

De complete lijst luidt als volgt:

1.Bol.com
2.Media Markt
3.Coolblue
4.V&D
5.Wehkamp
6.Game Mania
7.Saturn
8.Dixons
9.Bart Smit
10.MyCom
11.Blokker
12.FNAC
13.Intertoys
14.Plato Mania
15.Free Record Shop
16.FAME
17.Velvet Music
18.Cosmox
19.Music & More
20.Gamediscounter
21.Home Of Entertainment

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond