Deel dit artikel
-

Booking.com koopt marketingplatform voor hotels

Booking.com koopt Buuteeq, een dienst waarmee hotels goede, responsive websites kunnen maken en online marketing mee kunnen bedrijven.

Hoeveel geld met de overname van de cloudgebaseerde marketingdienst is gemoeid, maakt de nieuwe eigenaar Priceline Group niet bekend.

Buuteeq.com werd in 2010 opgericht, werkt volgens een abonnementenmodel, kreeg zeventien miljoen dollar venture capital en heeft tweehonderd man in dienst. Dat personeel valt nu onder Booking.com aan het Rembrandtplein in Amsterdam.

Booking.com is bezig zich verder te specialiseren in het hotelwezen als leverancier van marketingdiensten. De onderneming werd een wereldspeler door het kameraanbod van hotels doorzoekbaar en direct boekbaar te maken. Zijn invloed reikte tot het boekingssysteem van hotels. Nu gaat het helpen de voorkant en achterkant van de hotelsites zelf, alles rondom het boekingssysteem, te verbeteren op alle marketingvlakken. Daaronder vallen zaken als direct boeken, betalen, analytics, socialmediasupport, fotografie, SEO/SEM en real time promoties.

Vorige maand betrad Booking.com een ander, nieuw segment van de reismarkt. Met de lancering van Villas.com is het nu ook een wereldspeler op het gebied van de verhuur van particuliere huisjes en villa’s.

De Nederlandse tak van Priceline Group diversificeert zijn aanbod aan de reizende consument, omdat het op afzienbare termijn concurrentie krijgt van Google. De zoekgigant heeft namelijk een licentie genomen op de technologie van Room 77. Daarmee kan het gebruiker op vast en mobiel internet makkelijker hotelkamers laten boeken. Booking.com is een van de grootste reclameklanten van Google.

Foto: Sarah Ackerman (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Paul Haarman

Eigenlijk wel een mooie ontwikkeling. Booking profileert zich daarmee tot promotor en belangenbehartiger van het hotelwezen. Ik denk dat velen Booking toch zagen als een machtsfactor in de reiswereld waar je als hotel niet omheen kon. Nu wordt kennis en know how gedeeld met individuele accommodatie-aanbieders. Een slimme zet, want daarmee verstevig je het contact met je bron. Ik vraag me wel af of Booking voldoende marketeers in huis heeft om die uitdaging op zich te nemen of gaan ze ook met externe specialisten werken? Ben benieuwd.

Hans Leenhouts

Ik denk dat bookings boven op de source willen gaan zitten met de dreiging van Google’s Hotel finder. Als de boeking dan toch rechttsreeks bij het hotel komt dan wil je daar natuurlijk ook zijn met je diensten zoals website, pms, crm, channelmanagement, etc. Als de “man in the middle” verdwijnt dat moet je bij de source zijn en blijven!Dus promotor en belangenbehartiger? Ik zie dat toch anders.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond