Deel dit artikel
-

Buckaroo biedt achteraf betalen

Buckaroo gaat webwinkels in Nederland en België de optie bieden om hun klanten achteraf te laten betalen. Daartoe sluit het een samenwerking met Afterpay.

Hierdoor kunnen anderhalf miljoen consumenten die jaarlijks online shoppen, en dus betalen met betaaldiensten van Buckaroo, hun aankopen thuis ontvangen. Daarna krijgen ze pas de rekening in de bus gepresenteerd.

Directeur Stefan van den Berg van AfterPay zegt te merken dat de Nederlander, toch al gewend aan acceptgiro’s, steeds vaker de voorkeur geeft aan achteraf betalen.

Paymentserviceprovider Buckaroo bedient 4.500 webwinkels met zijn digitale betaaldiensten. Het bedrijf faciliteert het financiële stuk van de checkout van online shops, de uitbetaling en de monitoring van de processen. AfterPay is, als onderdeel van dat betaalproces, verantwoordelijk voor het factuur- en inningstraject naar de consument en de betaalgarantie aan de webwinkelier.

Andere leveranciers van achteraf betalen zijn onder meer Klarna, Capayable, PayPal en Billink.

Foto: Steve Snodgrass (cc)

Deel dit bericht

3 Reacties

Richard

Ach nee, dit moet je als branche niet willen. Vooraf betalen is het voorkomen van heel veel administratieve rompslomp en van de inzet van incassobureau’s. Want mensen gaan uiteindelijk niet betalen EN hebben het product in huis. Ik zou eens navraag doen bij de Wehkamp hoe goed dat heeft gewerkt voor hun bedrijf….

Bij de Appie moet je ook direct betalen. Dus bij webshops ook. Mensen zijn dit al gewend.

De Transportmakelaar

Dit biedt natuurlijk wel mogelijkheden voor de afwerking van de retouren.
Bestellen, thuis passen, keuren en beslissen en daarna (een deel) retourneren. Pas na dit proces de eindafrekening betalen. Scheelt veel administratief gedoe voor alle partijen. Uiteraard zal één en ander gevolgen hebben voor de termijn waarbinnen geretourneerd dient te worden. Retourgoederen sneller terug in magazijn, leuk bijkomend voordeel.
De Transportmakelaar, Nijverdal
http://www.dtmservices.eu

Tim

Voordeel: Een grote groep die nog niet online koopt durft de stap nu wel te nemen.
Nadeel: Kosten zullen doorberekend worden in de productprijs voor iedereen

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond