Deel dit artikel
-

BvA: ‘Advies VIA om bureautarieven te verhogen buitenproportioneel’

BvA, het netwerk van merkleiders, is kritisch over de aankondiging van branchevereniging VIA dat zij haar leden adviseert de uurtarieven te verhogen vanwege hoge inflatiecijfers. bvA beschouwt de door VIA geadviseerde stijging van 10 tot 15 procent als buitenproportioneel.

Vooropgesteld dat het overeenkomen van tarieven een zaak voor ieder bureau en adverteerder afzonderlijk is: het zijn voor alle bedrijven uitdagende tijden, zegt bvA. Bij adverteerders leidt de inflatie tot enorme kostenstijgingen. Niet alleen van personeel en huisvesting. Maar ook van kosten voor bijvoorbeeld grond- en hulpstoffen, productie en transport.

Een sterke verhoging van de bureautarieven is echter onwenselijk en confronteert adverteerders met nog een extra uitdaging. Zeker omdat het juist in deze tijden belangrijk is dat merken blijven communiceren met hun klanten om ook op langere termijn sterker uit de strijd te komen.

bvA hoopt daarom dat bureaus hun klanten bijstaan in deze uitdagingen en hun verhogingen écht beperkt houden tot de daadwerkelijke kostenstijgingen in hun bedrijfsvoering. Een stijging van 15 procent is daarbij buitenproportioneel gezien de inflatiecijfers van de verschillende kostendrijvers.

Deel dit bericht

1 Reactie

peter

Ja tuurlijk. De kosten van bureaus zit voor het grootste deel in personeel, en die mogen natuurlijk geen loonsverhogingen doorbelasten. De adverteerder is ook zo zielig en kan het er niet meer bij hebben. Wat een onzin! Alles wordt duurder dus mensen hebben meer loon nodig om de rekeningen te betalen. Misschien moeten adverteerders hun producten niet duurder maken, dan kunnen consumenten die tenminste nog betalen. Dan hoeven ze ook geen loonsverhoging aan te vragen en kunnen bureaus hun uurtarieven gelijk houden. wat dachten ze daar dan van?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond