Cashbackplatform Scoupy verkocht aan oprichters DeGiro

Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van DeGiro-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media & Marketing (EMM Holding) van ondernemers Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras.
‘Scoupy heeft een unieke propositie, waardevolle content én veel gebruikers en vormt daarmee een geweldige aanvulling op ons portfolio van activatiebedrijven als Orange Buddies en Seniorenvoordeelpas.nl. Met Scoupy kunnen we ons plan in Nederland kickstarten en onze propositie internationaal versterken,’ aldus Drijkoningen.
Scoupy, opgericht in 2011, werd eerder door haar oprichters verkocht aan Sanoma Media Nederland, dat opging in DPG Media. Toen men Scoupy terugkocht in augustus 2020, was de impact van de coronacrisis behoorlijk geweest. Adverteerders hadden maandenlang nagenoeg stilgezeten.
Zo ontstond een nieuw plan met Scoupy en Hiiper: het volledig automatiseren van cashback als reward- en loyaltytool met behulp van PSD2, de nieuwe open-banking standaard.
Naast de volledige overname van Scoupy wordt er 2 miljoen euro in EMM-dochter en data- & insightsbedrijf Hiiper geïnvesteerd. De cashback die een Scoupy gebruiker op iedere aankoop ontvangt, is een beloning voor het delen van aankoopinformatie. Hiiper maakt daar vervolgens waardevolle data- & insightsproducten van voor retailers en brands. Men kan denken aan marktaandelen onder flitsbezorgers, waarover nu helemaal geen marktinformatie beschikbaar is.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond