Deel dit artikel
-

China geeft retail impuls met digitale kortingsbonnen

De Chinese overheid heeft in honderd steden voor een kleine miljard euro digitale kortingsbonnen laten uitdelen om de lokale retail weer op gang te helpen.

Sinds 20 mei hebben lokale overheden via Alipay voor 788 miljoen dollar aan digiale kortingsbonnen verstrekt. Dat is geen zuiver cadeaugeld, want consumenten moeten wel het huis nog uit. Bij de
veelal middelgrote en kleine retailers moeten ze dan ook nog een minimumbedrag uitgeven om de korting te ontvangen.

Het mobiele betaalplatform Alipay is met zijn honderden miljoenen gebruikers groot genoeg op een effectieve impuls te geven op de retailmarkt. Of dat genoeg is om de winkelstraten weer vol te krijgen als vanouds valt te betwijfelen, maar de optelsom van verschillende stimuli helpt lokale ondernemers wel weer op de rit.

Over twee weken houdt b2c-marktplaats Tmall in China een nationaal shoppingevent. Ook dan zal er kwistig worden gestrooid met coupons, maar dan louter in digitale omgeving.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond