Deel dit artikel
-

Fors meer advertenties verkocht voor online video RTL

De advertentieomzet uit online video  van RTL Groep is in het eerste kwartaal verdubbeld ten opzichte van vorig jaar, de groei voor RTL Nederland bedroeg zelfs 60 procent, zo blijkt uit de kwartaalcijfers.

Online video en YouTube kanalen gecombineerd waren goed voor 58 miljard impressies, 212 procent meer dan vorig jaar.

RTL Nederland realiseerde een omzet van 109 miljoen euro tegen 98 miljoen een jaar terug. Het bedrijfsresultaat eindigde op 1 miljoen euro (pdf), tegen een verlies van 3 miljoen vorig jaar.

De omzet voor de totale groep ging 9,5 procent omhoog, naar 1,4 miljard euro, het bedrijfsresultaat met 18 procent, naar 229 miljoen. De digitale omzet steeg naar 120 miljoen euro, dat is iets meer dan 8 procent van het totaal. Advertentieverkoop blijft met 48,5 procent vooralsnog de belangrijkste inkomstenbron voor het mediahuis.

Screen Shot 2016-05-11 at 07.26.52

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond