Deel dit artikel
-

Coca-Cola begint handel in Uber en Lyft

Coca-Cola gaat frisdrank verkopen via vervoersdiensten als Uber en Lyft in de Verenigde Staten. Daartoe houdt het verkennende testen met start-up Cargo, dat via kleine autoautomaten samples laat weggeven en spullen verkoopt.

De proef met Uber vindt plaats in Atlanta, waar het hoofdkantoor van Coca-Cola staat. Voor start-up Cargo uit New York is het direct een nieuwe markt, want het was tot heden vooral in het noorden actief.

Zeker in de grote wereldsteden maken steeds meer mensen gebruik van taxidiensten als Uber. Merken zoeken al langer naar manieren om de miljoenen passagiers te bereiken. Dat gebeurt meestal met advertenties of affiliatedeals; een chauffeur krijgt een vergoeding als hij klanten aanbrengt bij – bijvoorbeeld – hotels of restaurants. Cargo brengt e-commerce naar de passagier.

Vanuit een apart kastje met merkproducten verkoopt de bestuurder versnaperingen of handige items als opfrisdoekjes of telefoonopladers. In ruil daarvoor krijgt hij 25 procent commissie en een dollar voor iedere passagier die iets koopt. Hij kan ook producten weggeven, van adverteerders die de taxi als samplekanaal gebruiken.

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Cargo haalde in zijn laatste financieringsronde 5,5 miljoen dollar op en wil daarmee zijn bereik vergroten naar 25 miljoen passagiers en twintigduizend auto’s in de VS.

Het is nog niet duidelijk met welk merken of welke merken Coca-Cola instapt.

Foto: Hector Alejandro (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond