Deel dit artikel
-

CWT introduceert price tracking tool

Zakenreisorganisatie Carlson Wagonlit Travel heeft een price tracking tool ontwikkeld die vluchten en hotelkamers opnieuw boekt als de prijzen dalen. Volgens CWT leverde de applicatie in de testperiode klanten besparingen op van tot 2 procent op de totale reiskosten.

CWT testte de tool in de VS, waar het besparingspercentage van 2 procent werd gerealiseerd. De besparingsmogelijkheden in de rest van de wereld zijn mogelijk nog groter, gezien het versnipperde reisaanbod in Europa, Latijns-Amerika en Asia Pacific.

De technologie achter de tool houdt voortdurend de prijzen voor vluchten en hotelkamers in de

gaten en vergelijkt deze met bestaande boekingen. Wanneer de applicatie besparingen vaststelt, worden de bestaande boekingen geannuleerd of omgeboekt tegen de lagere tarieven. Dit gebeurt grotendeels automatisch – in sommige gevallen moet de boeker de wijziging valideren en komt er dus een handmatige actie bij kijken.

De Price Tracking tool is het resultaat van een partnerschap tussen CWT en Yapta, die technologie heeft ontwikkeld om de prijzen van vliegtickets en hotelkamers bij te houden. Op dit moment boeken CWT-medewerkers een op de twintig vlucht- of hotelreserveringen handmatig om tegen een lager tarief. Met de automatisering van het proces zal dat aanzienlijk vaker gebeuren, verwacht CWT. De komende anderhalf jaar wil CWT de tool bij duizenden klanten wereldwijd gaan invoeren.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond