DML!: VanMoof streeft naar maximale conversie tegen lage kosten
Het verbod van een tv-commercial door de Franse reclamewaakhond ARPP heeft fietsenmerk Van Moof enorm veel publiciteit opgeleverd. Ruim tweehonderd krantenkoppen en 400.000 YouTube impressies binnen 72 uur. VanMoof trok 700 procent meer bezoek naar haar Franse website en schat het totale bereik op 520 miljoen. "We hadden dit op eigen kracht nooit voor elkaar gekregen," zegt Growth Marketing Manager Simon Vreeman op Digital Marketing Live!
VanMoofs eerste televisiecommercial werd eerder dit jaar geweerd van Franse tv omdat het ‘een klimaat van angst’ zou veroorzaken. In de commercial wordt de kijker uitgenodigd om haar vervoersmiddelen in de stad te heroverwegen voor een schonere, groenere toekomst. De reclame is doelbewust een aanzet tot actie geweest. De status quo bevragen zal altijd een confrontatie opleveren, aldus VanMoof.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd