Deel dit artikel
-

Eerste milestone voor eigen YouTube-concept Tiny Riot!

Jongeren wereldwijd beginnen warm te lopen voor de YouTube-muziekconcept Continuum, een idee van contentstudio Tiny Riot! en mediabedrijf Zoomin.TV. De eerste milestone is bereikt: honderdduizend kanaalabonnees. Fans mogen nu de naam van de band gaan verzinnen.

Begon vorig jaar als een idee om een boyband samen te stellen met een aantal zingende YouTubers die elkaar in het echte leven nog nooit hadden gezien. Tiny Riot! en Zoomin.tv zetten de schouders eronder en promootten het concept dermate dat er nu 124.000 abonnees op het kanaal van Continuum (werktitel) zijn.

Het kanaal ging eind november 2016 live en heeft nu de eerste milestone bereikt. Directeur Arthur Clement van Tiny Riot! lichtte aan Emerce destijds toe: “Bij 250.000 mogen ze het vijfde bandlid kiezen. Bij vierhonderdduizend gaan de jongens elkaar voor het eerst ontmoeten en hun eigen single uitvoeren.” Tot dat moment doen ze enkel covers, waaronder een aantal van Phil Collins.

De initiatiefnemers verwachten dat de vierhonderdduizend naar de zomer wordt aangetikt.

Er gaan twee video’s per week live. Een met een cover, een met een video voor de fancommunity om de jongens te leren kennen. Onder hen de Rotterdammer Sami. De anderen komen uit Amerika, Italië en Australië.

Foto: Jake Guild (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Erwin Boogert

Altijd lastig natuurlijk, stoppen op het hoogtepunt of stug doorgaan.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond