div id="mobile_leaderboard">
Deel dit artikel
-

Onderzoek: E-mail gaat nu echt mobiel

Volgend jaar zal zeker vijftig procent van alle e-mail mobiel worden gelezen. Dat stelt advertentiebedrijf LiveIntent na eigen onderzoek. E-mail gebruik neemt niet af. In tegendeel: van elk ‘internetuur’ wordt al een kwart besteed aan het lezen van e-mail.

Desktopgebruik beperkt zich wat e-mail betreft steeds vaker tot kantooruren, met pieken tussen 9 uur ’s ochtends en 2 uur ’s middags. Mobiel kent dezelfde piekuren, maar de interactie blijft ook na kantooruren constant tot circa 10 uur ’s avonds. Het aantal kliks stijgt naarmate de avond vordert.

Er zijn wel grote verschillen tussen de seksen. Vrouwen blijken een voorkeur te hebben voor tablets, en mannen zijn actiever op de smartphone. De meeste kliks komen van mannen. Vrouwen openen e-mail weer wat vaker. Het gebruik van smartphnes ligt bij consumenten onder de 45 jaar flink hoger. Oudere consumenten gebruiken vaker tablets.

Het complete onderzoek is hier te vinden.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond