Deel dit artikel
-

Emerce Conversion: hoe Univé zijn bezoekers herkende

De markt voor autoverzekeringen is enorm competitief. Dat merkte ook Univé. Adverteerders betalen voor zoekadvertenties soms 20 tot 80 euro per klik, terwijl succes niet altijd is verzekerd. Storm Digital zorgde met de nodige aanpassingen voor een 34 procent hogere conversie, zo vertellen Daniël Meijering en Wouter Sportel op Emerce Conversion.

Univé had niet altijd een duidelijk beeld van de bezoekers van de site. De data waarover men beschikte kon niet altijd goed worden gecombineerd. “Het kwam er op neer dat men telkens dezelfde generieke content in hun marketinguitingen voorschotelde,” aldus Meijering.

Dagelijks bezoeken honderden mensen de website van Univé om hun verzekering af te sluiten. Door goed te kijken naar het gedrag van de bezoeker werd een targetscore opgesteld: hoe groot was de kans dat de bezoeker zou converteren en in welke mate?

Bezoekers met een lage score werden genegeerd, uit testen met dit type bezoekers kwam de conversiescore niet boven de 0,0048 procent uit.

Bezoekers met score  ‘gemiddeld’ en ‘hoog’ werden actief benaderd. Daarbij werd ook de concurrentiepositie in het postcodegebied bekeken om de slaagkans in te kunnen schatten.

De aanpassingen leverden een ruim 34 procent hogere conversie op, terwijl er niet meer (zelfs minder) kosten werden uitgegeven. Meijering: “En door een grote groep te negeren, konden we ook potentiële klanten benaderen met een wat lager, want gemiddeld, conversieratio.”

Ook voor de  SUV van SKODA kwantificeerde het bureau het gedrag van de bezoekers door op de digitale platformen van SKODA een score toe te kennen op basis van paginaweergaven en acties. Zo werd unieke content over verschillende onderwerpen rondom de SUV opgesteld.

Door een score toe te kennen, kan worden voorkomen dat bezoekers op andere sites nog dagen worden achtervolgd met advertenties waar ze misschien per ongeluk op hadden geklikt, zegt Meijering.

Emerce Conversion vindt dit jaar helemaal online plaats. Belangstellenden kunnen zich vanaf vandaag aanmelden om het hele programma gratis te bekijken.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond