Deel dit artikel
-

‘Webwinkels investeren in versnellen CRO-testen’

Webwinkels investeren sinds de uitbraak van het coronavirus meer in het optimaliseren van de conversieratio’s op hun site. Anders gezegd: in het wegnemen van drempels in het aankoopproces.

Dat constateert Frans Appels, managing partner bij CRO-specialist ClickValue. Appels kijkt tijdens Emerce Conversion even terug op de afgelopen kwartalen en constateert een verhoogde interesse voor zijn praktijk.

Bedrijven als Amazon en Booking.com testen al jaren aan de lopende band of en welke onderdelen van hun sites beter kunnen en hoe. Testen voor optimalisatie van de gebruikerservaring is niet iets dat ze erbij doen, maar is standaard onderdeel van het werk.

Appels schetst tijdens Emerce Conversion (programma) dat momenteel de meer veeleisende bedrijven snelheid maken in hun testprogramma’s. “Die doen nu bijvoorbeeld één test per maand, maar willen naar drie of vijf testen per maand. Dan kom je op schaal.” Niet zelden moeten voor dergelijke investeringen hogere managementlagen worden overtuigd van het nut. Enkele procenten hogere conversies leveren al snel tien- of honderdduizenden euro’s extra omzet op.

Andere manier om CRO-testen op te schalen zijn: buitenlandse activiteiten mee testen, andere afdelingen laten meedoen in de testen, maar ook onderzoeken of uitbesteede taken naar binnen kunnen worden gehaald.

De videopresentaties van Emerce Conversion worden op woensdag 2 december vrijgegeven. Die zijn gratis te bekijken. Belangstellenden kunnen zich nu al registreren en een kijkprogramma samenstellen. Alle video’s zij ook na 2 december in zijn geheel terug te zien.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond