Deel dit artikel
-

Emerce, editie 80

In de laatste Emerce artikelen over onder meer culinaire webpionier Iens.nl, Kabelaar UPC die affiliate inzet en webnomades.

Redactioneel: Mobiele nomade

Op de dag voordat Emerce naar de drukker moest, vergat ik mijn mobiele telefoon mee te nemen van huis. Onderweg naar kantoor realiseerde ik het me. Wat nu: zou alles in de soep lopen door het gemis van mijn onafscheidelijke vriend?

Culinaire webpionier gaat community uitbreiden

Iens.nl, het grootste online platform voor culinair Nederland, maakte onlangs de omslag van ‘culinair gedreven’ naar ‘technologiegedreven’. Oprichtster en momenteel ‘chief vision officer’ Iens Boswijk: "Eigenlijk wilde ik iets dat te groot was en daardoor heb ik goed nagedacht over elke stap die ik nam."

‘UPC zet als eerste kabelbedrijf affiliate in’

UPC Nederland beschikt sinds een maand over een affiliate manager. Peter Scholtes is binnengehaald van T-Mobile om mee te bouwen aan de nieuwe internetstrategie van het kabelbedrijf.

Column: Flutstuk

Ik kreeg er weer flink van langs na mijn vorige column – waarvoor mijn oprechte dank, keep’m coming. De reactie van Flutstuk sprong eruit. Vooral door de briljante naam waarin zijn identiteit versmelt met zijn mening.

Column: Tastbare combi’s uit de bullshitbingo

Gezeten in een kamertje van vier bij vier in een Londens hotel waar de lobby, aangepaste bar en toegestroomd volk alsnog de hoogte van de rekening legitimeerden, staarde ik een beetje doelloos naar buiten.

Campagnepanel: Dwalen door de gevangenis

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagnesite. Dit keer de interactieve wervingssite voor de Dienst Justitiële Inrichtingen.

Wie is er klaar voor het nieuwe werken?

Zelfroostersoftware, kantoorwiki’s en laptopnomaden. Het ‘nieuwe werken’ moet de saaie kantoortuin verdringen, maar de invoering niet over rozen. Technisch én mentaal zijn nog heel wat obstakels te nemen. Jongeren willen helemaal niet op hun werk msn’en.

Nederlandse internetbedrijven kijken over de grenzen

Skype Video en beeldtelefoons drijven de vooruitgang van enkele Nederlandse internetbureaus. De bedrijven hebben enorme moeite hooggekwalificeerde ontwikkelaars te vinden en openen daarom buitenlandse filialen op markten waar handen en hersenen nog in overvloed aanwezig zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond