Deel dit artikel
-

Essent, HEMA en KLM naar Emerce Engage

Maak kennis met het Concertgebouw; wat is zijn roemrijke geschiedenis en welke aanpak is gekozen voor persoonlijke campagnes die via diverse online kanalen worden ingezet? Hoofd marketing Job Noordhoff vertelt op Emerce Engage, eind novemb er, over de keuzes die het Concertgebouw heeft gemaakt.

Tijdens Emerce Engage hoor je de beste strategieën om je klanten te bereiken, te ‘beraken’ en behouden. Hoe zorg je voor betrokkenheid, met welke middelen doe je dat, en wanneer bén je dan daadwerkelijk ‘engaged’?

Energiedirect.nl wil energiezaken voor haar klanten graag zo eenvoudig, slim en voordelig mogelijk maken. Niemand is immers graag lang met energie bezig. Karlien Wolters, Head of Performance Marketing bij Essent, vertelt alles over de succesvolle Digital Performance strategie van Energiedirect.nl.

In 2017 startte HEMA met haar loyaltyprogramma Meer HEMA. De belofte naar de klant ‘de klantenpas op z’n leukst’. Binnen no-time groeide de klantenpas uit tot het derde loyalty programma in retailland, achter Albert Heijn en Kruidvat. Nu beschikt HEMA, ruim 95 jaar na haar oprichting, voor het eerst over inzichten in klantgedrag. Hoe gebruikt HEMA deze inzichten om effectiever en persoonlijker met haar klanten om te gaan? Hoor meer van Alexandra den Hartog.

Data is magie. Vooral als je hier creatief mee durft te zijn en data combineert met inzicht en goed getimede communicatie. Tempo-Team Live won de eerste prijs tijdens de DDMA Email Summit in de categorie Beste E-mail Campagne. En Mariël Tiemersma vertelt daar meer over.

We zeggen allemaal wel dat we de klant centraal stellen, maar dóén we dat ook? Met de opkomst van digitale dienstverlening lijkt het probleem alleen maar groter geworden: meer kanalen, meer verwachtingen, meer vragen, meer technische uitdagingen.

Polle de Maagt van Ministry of World Domination geeft zijn scherpe visie op basis van zijn eigen ervaringen als berucht kritische consument en zijn werk bij bedrijven als KLM, Heineken, LEGO, Nike en Starbucks.

Hoe bereid je een groep van ruim 7000 wandelaars in ruim 100 dagen voor op hun eerste Vierdaagse Nijmegen? En hoe bind je ze aan je merk en leer je ze beter kennen? Koninklijke Wandel Bond Nederland deed dit met de speciale Wandel.nl app, gebaseerd op het Close Mobile Marketing platform.

Meer dan twee jaar is KLM nu actief op Voice en het is tijd om de balans op te maken. Van een pleidooi voor geklooi op voice tot spraakdiensten door de hele klantreis heen. Maar de grootste stappen maakte KLM pas recent: het ontwikkelde een eigen KLM stem en gooide de volledige voice infrastructuur om niet vanuit de technologie, maar vanuit de klant te ontwikkelen. Martine van der Lee legt uit.

Foto Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond