Deel dit artikel
-

Expedia ‘een studie van contrasten’

Online reisbureau Expedia heeft het afgelopen kwartaal beter gepresteerd dan verwacht. De bruto boekingen waren slechts 14 procent lager dan een jaar eerder en de Amerikaanse reismarkt trekt weer voorzichtig aan.

Toch daalde de omzet nog altijd 44 procent naar 1,25 miljard dollar. De inkomsten uit logies daalden met 41 procent, die voor vliegtickets met 55 procent en de inkomsten uit reclame en media met 57 procent. Onder de streep noteerde Expedia een verlies van 58 miljoen, waar analisten 137 miljoen hadden verwacht.

Expedia’s Vrbo-divisie (vergelijkbaar met Airbnb) blijft een lichtpuntje, omdat veel meer reizigers accommodatie boekten via de online marktplaats voor vakantiewoningen.

CEO Peter Kern sprak over de markt als een ‘studie in contrasten’. Zo heeft Expedia een sterke aanwezigheid in India, waar reizen als gevolg van de pandemie zo goed als onmogelijk is geworden.

Eerder deze week maakte Expedia bekend dat het zijn zakelijke reisbedrijf Egencia wil verkopen aan American Express Global Business Travel.

Beleggers zijn niet pessimistisch over Expedia. Het aandeel is het afgelopen jaar met 148 procent gestegen en de aandelen wonnen meer dan 6 procent in de handel na sluitingstijd van de beurs.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond