Deel dit artikel
-

Flixbus: geen auto hebben moet gemakkelijk worden

De opkomst van low-cost carriers en uitbreiding van hogesnelheidsspoorlijnen leek de doodsteek voor de langeafstandsbus. Tot vier jaar geleden Flixbus werd opgericht. “We hebben een saaie industrie omgeturnd tot een fun product,” vertelde Max Zeumer, VP International Business bij het busbedrijf zonder bussen, gisteren op Emerce eTravel.

Flixbus ging in 2013 van start toen de Duitse busmarkt werd geliberaliseerd. “De busindustrie is voor buitenstaanders niet erg interessant. De drie oprichters van Flixbus zagen wel veel potentie toen die monopoliepositie werd opgeheven. Wij hebben een product dat niet sexy is cool gemaakt,” aldus Zeumer tijdens eTravel 2017. “Dit is een beetje overdreven geschetst, maar ik herinner me dat we vroeger de bus vaak gebruikten voor schoolreizen en dat was geen pretje. Er zat altijd kauwgom in de asbak, de chauffeur was chagrijnig en de wc bleef op slot. Dat beeld was wat we wilden veranderen."

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!