Deel dit artikel
-

Forum voor Democratie grootste politieke online adverteerder

Forum voor Democratie (FvD) heeft sinds september 2020 bijna 80.000 euro uitgegeven aan 299 Facebook-advertenties. Het budget op de profielensite is groter dan dat van CDA, VVD, SP en GroenLinks samen. Op Google voert enkel D66, qua reclame-activiteiten, een serieuze strategie met budget.

Meer dan andere partijen koopt FvD bereik in onder mannen. Daarbij speelt de verdeling in leeftijd verder geen rol. Dat is gelijk verdeeld.

De online investeringen leveren zichtbaar resultaat op, want de partij van Thierry Baudet heeft minstens 24 miljoen impressies gekregen.

Deze cijfers zijn af te leiden uit dashboard waarmee het ICDS van de Universiteit van Amsterdam in beeld brengt hoeveel geld politieke partijen op Facebook, Google en Snapchat uitgeven.

Op 17 maart aanstaande vinden de verkiezingen plaats voor zetels in de Tweede Kamer. De vertegenwoordigers van politieke partijen kunnen zich niet meer vrij bewegen onder het volk in de straten en andere drukke publieke centra. Internet is, naast kranten, televisie en radio, de enige andere plaats waar ze hun doelgroepen nog kunnen bereiken.

Foto: Sebastiaan ter Burg (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Jan

Logische verspreiding. VVD wordt richting de verkiezing door MSM overal genoemd. Ook begrijpelijk dat het CDA hierdoor meer online doet.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond