Deel dit artikel
-

FrieslandCampina gaat digitaal spaarprogramma verder promoten

Het loyaltyprogramma voor consumenten van FrieslandCampina, Eurosparen, is binnen een jaar uitgegroeid naar 800.000 gebruikers.  Vanaf begin april gaan er twee grote campagnes van start om Eurosparen nog meer onder de aandacht te brengen bij de consument.

Meerdere merken, waaronder Campina en Optimel, spelen dit jaar in op het uitjes-seizoen. Consumenten kunnen met hoge kortingen naar meer dan 25 bekende attractie- en dierenparken.

Daarnaast zal Eurosparen starten met korting op tickets van bekende festivals, zoals onder andere de Zwarte Cross. Om in te spelen op de trend rond de consumptie van koude Chocomel-producten lanceert het merk een campagne rondom festival-bezoek.

Het digitale spaarprogramma is aanwezig op ruim 200 productverpakkingen. Het zuivelbedrijf ziet met name het mobiele webverkeer sterk stijgen: nu al 40 tot 50 procent van het totale verkeer.

Deel dit bericht

3 Reacties

KoalaBear

Ook aan meegedaan. Alleen voor mij, of ons gezin, nog niet echt iets wat ik dan de moeite waard vind. Dus betere ‘prijzen’ zou fijn zijn. Maar inmiddels ook al maanden niet meer gedaan, dus mogelijk is dat verbeterd. Zal m’n wachtwoord weer eens resetten zodat ik het weer kan gebruiken 😛

Jeroen Bos

Mooi voorbeeld van community building voor FMCG merken. Vooral concerns met meerdere merken kunnen dit krachtige instrument ten volle uitnutten. Alleen sparen is niet genoeg, daarvoor is de Y generatie niet écht meer te porren. Ik zie veel (FMCG) brands worstelen met de vraag hoe ze meer grip op en insights van hun eindklanten kunnen krijgen omdat dat er meestal machtige retailers/groothandels tussen zitten. Veel is mogelijk zoals één van onze klanten binnenkort zal laten zien.

Willem Vola

Dag Jeroen,

Goede punten maak je. Y generatie is idd niet de generatie van het sparen. Onder andere daarom zal en kan Eurosparen zich ontwikkelen tot een breder platform in de toekomst waarbij het sparen een mooie basis biedt. Benieuwd naar hetgene wat jij binnenkort binnen FMCG gaat lanceren.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond