Deel dit artikel
-

Sterke resultaten RTL Groep mede dankzij Nederland

RTL Nederland heeft fors bijgedragen aan de goede resultaten van de RTL Groep. De Nederlandse dochter zette in de eerste helft van 2018 13 miljoen euro meer aan bedrijfsresultaat in de boeken.

Nederland heeft het bedrijfsresultaat van 32 miljoen euro (tegen 19 miljoen een jaar terug) vooral te danken aan verkochte tv-reclame, maar ook aan niet nader gespecificeerde inkomsten uit Videoland.

Het aantal betaalde gebruikers van Videoland steeg met 122 procent, maar verdere cijfers ontbreken. Wel maakt RTL bekend dat RTL Nederland 1,2 miljard video-impressies genereerde, 22 procent meer dan een jaar geleden.

Voor de totale groep, geleid door oud RTL Nederland-topman Bert Habets, steeg de omzet met 3,6 procent in de eerste helft naar een record van 3 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (EBITDA) bedroeg 638 miljoen, de nettowinst ondanks hogere belastingen 318 miljoen.

In totaal 424 miljoen euro kwam voor rekening van digitale activiteiten. Die nog steeds verder worden uitgebreid. RTL Duitsland investeert bijvoorbeeld flink in het digitale platform TV Now (pdf).

Bijna 14 procent van de omzet van RTL komt tegenwoordig uit digitaal, maar nog altijd 47 procent uit traditionele tv-reclame.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond