Deel dit artikel
-

Google lanceert analyticstool Enhanced Ecommerce

Google heeft Enhanced Ecommerce, een geavanceerde tool voor online retailers binnen Google Analytics, officieel gelanceerd en een samenwerking aangekondigd met onder meer Shopify en PrestaShop.

Webwinkels kunnen met Enhanced Ecommerce makkelijk zien hoeveel bezoekers naar een bepaald product keken, hoeveel artikelen ze in hun mandje legden of bezoekers voor de kassa afhaakten.

In feite maakte Google de volledige klantreis inzichtelijk. Men kan de aankoopdata van artikelen per merk of productcategorie bekijken, maar ook zien of promoties op de site (zoals verkoopbanners) echt tot verkopen hebben geleid.

In een bespreking van de tool kwam Mark van Kasteren van Traffic4u eerder dit jaar tot de conclusie dat de inzichten uit de tool niet meteen tot meer omzet zal leiden. ‘Je zult de gegevens nog steeds moeten analyseren. Toch wordt het veel eenvoudiger om deze inzichten te verkrijgen, en kun je straks beter bepalen in welke producten je je marketingeuro’s moet investeren om uiteindelijk meer omzet te realiseren. De nieuwe mogelijkheden lijken met name een uitkomst voor kleinere e-tailers die voor analyses geen specialist in huis hebben.’

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond