Deel dit artikel
-

Google patenteert techniek om zichtbaarheid van advertenties te meten

Google heeft een octrooi ingediend voor een nieuwe meettechniek die moet vaststellen of advertenties ook daadwerkelijk in de browser zijn bekeken.

Zichtbaarheid van advertenties blijft een van de grootste uitdagingen voor adverteerders, aangezien zij niet graag betalen voor commerciële boodschappen die maar half op het computerscherm zichtbaar zijn. De nieuwe technologie van Google kijkt onder meer naar gebruikersgedrag om vast te stellen of een webpagina (niet alleen advertenties) daadwerkelijk is bekeken. Ook laden webbrowsers pagina’s vaker in als ze op het computerscherm staan.

Organisaties Media Rating Council (MRC) en het Interactive Advertising Bureau (IAB) hanteren als uitgangspunt dat minstens vijftig procent van de advertentiepixels op het scherm zichtbaar moeten zijn, maar nogal wat adverteerders vinden die definitie niet adequaat genoeg.

Deel dit bericht

1 Reactie

bert

Daarom gebruik ik amper nog Google. Van een lean en mean site, is het nu een monster met zoveel Javascript-bloat, dat er niet meer mee te werken is.
Waar is de goede oude tijd dat een zoekpagina tien normale URLS’s toonde die copy-paste-baar waren…..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond