Deel dit artikel
-

Groei OTA’s remt af in Europa

Online reisagenten in Europa hebben in 2018 bijna 50 miljard euro omgezet. De komende jaren wordt een bescheiden groei verwacht, zegt onderzoeksbureau Phocuswright.

De Europese markt wordt gedomineerd door Booking, op afstand gevolgd door Expedia. Kleinere spelers hebben het zwaar op dit speelveld, vooral nu de markt volwassen is en er minder groeimogelijkheden zijn. Bovendien zetten leveranciers als luchtvaartmaatschappijen en hotels fors in op het trekken van boekers naar hun eigen kanalen.

Desondanks waren de boekingen via OTA’s in 2018 goed voor 47,9 miljard euro, een kleine toename vergeleken met 2017. Het groeitempo ligt volgens Phocuswright op de helft van dat van directe leverancierskanalen.

Als je kijkt naar het device waarop wordt geboekt, dan blijft het aandeel desktop gelijk. Het aantal mobiele boekingen bij OTA’s zal daarentegen de komende jaren enorm stijgen. In 2022 wordt meer dan een derde van de OTA-boekingen gedaan via mobiele websites en apps, verwacht Phocuswright.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond