Deel dit artikel
-

Groei Rocket Internet vooral door Food & Groceries

Bedrijvenbouwer Rocket Internet ziet de omzet in het eerste kwartaal met 34 procent groeien tot 532 miljoen euro. Die toename komt vooral op het konto van één segment, Food & Groceries, en dan ook nog eens slechts twee bedrijven: Foodpanda en HelloFresh.

Vanochtend publiceerde Rocket Internet in Berlijn de financiële cijfers over het eerste kwartaal van 2016 (PDF toelichting).

De omzetstijging van 34 procent wordt met name veroorzaakt door de verkoopgroei van 211 procent bij HelloFresh (tot 141 miljoen) en 76 procent bij Foodpanda (tot 74 miljoen euro). Bij Fashion, waar Zalando toe behoorde, ligt die groei rond de twintig procnet en Home & Living onder de tien procent.

Beleggers straffen de cijfers af met een koersdaling van 5 procent. Rocket Internet zegt dat het onderweg is naar winstgevenheid (‘verliesbeperking van 46 procent’) maar netto betekent dat nog steeds dat er rode cijfers worden geschreven. En CEO Oliver Samwer spreekt geen verwachtingen uit voor de rest van het jaar.

Foto: Andre Viebig (cc)

Deel dit bericht

1 Reactie

Info@carels.nl

Foodpakketten thuis ontvangen is cool! Alleen als je niet thuis bent wordt het lastig. De pakketbox van Parcer met temperatuursensor kan uitkomst bieden. http://Www.parcer.com

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond