Deel dit artikel
-

Fors verlies voor Groupon bij hogere omzet

Groupon noteerde in het tweede kwartaal een fors verlies van 22,9 miljoen dollar op een omzet van 751,6 miljoen dollar. De omzet ging vergeleken met vorig jaar 24 procent omhoog, maar de transitie van dagjesaanbiedingen naar e-commerce gaat gepaard met forse investeringen. Vorig jaar werd slechts 7,6 miljoen verlies geleden.

Groupon probeert zich al enige tijd te ontworstelen aan de couponbusiness. Ook rivaal LivingSocial merkt verminderde belangstelling voor dagaanbiedingen en moest in het eerste kwartaal veertig procent omzet inleveren.

De aandelenkoers van Groupon, die afgelopen jaar al 22 procent moest inleveren, daalde nabeurs met 14 procent naar 6,80 dollar.

Groupon heeft wel meer klanten (pdf). In het afgelopen twaalf maanden ging het aantal 25 procent omhoog naar 53,2 miljoen. Het bedrijf groeit iets beter in EMEA dan in zijn thuismarkt Noord-Amerika.

Een ander lichtpuntje is mobiel. In juni bereikte het aantal mobiele transacties het hoogtepunt; 92 miljoen mensen hebben wereldwijd de app gedownload.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond