Deel dit artikel
-

Improve Digital garandeert uitlevering

Nieuwe technologie van Improve Digital geeft uitgevers de mogelijkheid om gegarandeerde afspraken te maken met adverteerders. Het maakt niet uit of dat op web, mobiel of video is.

De technische nieuwigheid heeft de niet verrassende naam ‘360 Automated Guaranteed’ gekregen. “Kopers [van reclameruimte] krijgen garanties over uitlevering van de inventory en transparantie zoals vooraf afgesproken”, legt Janneke Niessen uit. Dit speelt zich af in het domein van programmatic trading, een hoogdynamische omgeving van koop en verkoop van reclameruimte.

Concreet houdt het in dat uitgevers aan adverteerders beloftes kunnen gaan doen over het aantal keer dat een reclameboodschap kan worden uitgeserveerd. Achteraf kan die belofte ook aan de cijfers worden getoetst. Voor adverteerders is dit interessant om dat ze nu via deal ID’s garantieafspraken kunnen maken met publishers, wat monitoring, boeking en management van campagnes efficiënter maakt.

Een gevolg van dit nieuwe systeem, is dat er waarschijnlijk meer premium placements ‘programmatic’ worden aangeboden.

Dat beeld komt ook naar voren uit de eerste reacties van De Persgroep die bij Google een vergelijkbaar ‘guaranteed’-systeem in beta uitrolt. Google kondigt dit nieuws enkele dagen na Improve Digital aan en zet het ook direct internationaal in de markt.

Jeroen Swiers van De Persgroep legt in onderstaande video uit hoe zoiets voor zijn dgitale titels werkt:

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Foto: Joe Lodge (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond