Deel dit artikel
-

Industry 4.0 nog niet echt op de agenda van Nederlandse bedrijven

De Nederlandse industrie is minder optimistisch over de te verwachte omzetgroei en de efficiencywinst uit digitale technologieën dan bedrijven elders. Nederlandse bedrijven investeren liever in technologieën die zich reeds hebben bewezen dan aan nieuwe opkomende technologieën. Dat blijkt uit de Global Digital Operations Study 2018 van Strategy&, een onderdeel van accountants- én advieskantoor PwC.

Azië is juist hard op weg om koploper in de wereld te worden. Maar liefst een derde van de Aziatische bedrijven maakt de komende vijf jaar gebruik van digitale ecosystemen. Dit zijn systemen waar meerdere partners hun waardeketens aan elkaar verbonden hebben. In de VS is dat een kwart en in Europa zelfs maar 15 procent.

Het onderzoek laat zien dat driekwart van de Nederlandse respondenten zichzelf als een digitale beginner ziet. PwC zegt dat Nederlandse bedrijven de komende jaren aan de slag moeten om te versnellen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond