Deel dit artikel
-

Instagram lanceert partnerprogramma

Instagram lanceert een partnerprogramma waarmee geselecteerde marketing- en techbedrijven hun expertises naar voren kunnen schuiven.

Instagram Partner Program brengt een groep van veertig bedrijven naar voren. Zij zijn gespecialiseerd in adtech, communitymanagement en contentmarketing. Vijf van de veertig zijn ook actief in Nederland.

De partnerbedrijven mogen zich dichter dan andere bedrijven tegen Instagram aan nestelen. Ze krijgen eerder toegang tot nieuwigheden, mogen daar ook mee experimenteren, en krijgen tot in dieper detail resultaten uit campagne gedeeld. Met deze learning kunnen ze hun klanten beter bedienen, zodat zij op hun beurt hun successen met Instagram tonen. Dat moet een aanzuigende werking hebben op andere bedrijven.

De Facebookdochter heeft vierhonderd miljoen gebruikers. Instagram wil dat bereik te gelde maken met verschillende reclamevormen in foto en video. Adverteerders in Nederland kunnen pas sinds enkele weken commerciële ruimte kopen in de berichtenstreams.

Foto: picturepest (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond