Deel dit artikel
-

Isobar en Kraftwerk openen NowLab Amsterdam

Digitaal bureau Isobar opent samen met zusterbedrijf Studio Kraftwerk het NowLab Amsterdam. Dat is een innovatielab waar bedrijven nieuwe ideeën kunnen ontwikkelen en valideren als onderdeel van een corporate vernieuwingsstrategie.

“Veel leiders onderkennen dat corporate innovatie heel belangrijk is, maar bijna geen van hen vindt dat het snel genoeg gaat. Als er in hun organisaties al iets gebeurt, dan gaat dat in kleine onderdelen en vanuit silo’s”, aldus Sven Huberts. “Wij trekken dat soort activiteiten uit het isolement en zetten het vanuit systematische processen bovenaan de agenda.”

Sinds het voorjaar van 2017 is Huberts strategiedirecteur Isobar EMEA. Vanuit die rol ontwikkelde hij, samen met Daniel Sytsma van Studio Kraftwerk, een nieuw product. NowLab. Dat werd gisteren aan het einde van de middag in Amsterdam gepresenteerd.

NowLab is een vernieuwingsprogramma in abonnementsvorm. Deelnemers zijn constant bezig met het analyseren van kansen en bedreigingen en de wijze waarop ze daarop kunnen inspringen met nieuwe producten en diensten. “We bouwen prototypes, testen en valideren die en stellen daarna de routekaart op om mee uit te rollen en op te schalen voor een, drie à vijf jaar.”

Tot de eerste klanten behoren onder meer Diageo (met The Bar), VW Group, Karwei, Philips (AR Grooming).

“We zijn anders dan consultants omdat we werken op het snijvlak van verbeelding en systematisch ontwikkelen qua design. Met behoud van de cultuur van de klant. Die borgen we”, aldus de Isobar-baas tegen deze uitgave.

Huberts beschouwt jaar één als succesvol “als we vijftig procent van de ontwikkelde en gevalideerde prototypes kunnen uitrollen naar consumenten.”

Isobar NowLab from IsobarNL on Vimeo.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond