Deel dit artikel
-

Kappersbranche in actie: #lichtvoordathetuitgaat

 

Met de actie #lichtvoordathetuitgaat wil de kappersbranche aandacht vragen voor de schrijnende situatie waarin zij zich bevinden. De kappers zullen donderdag 18 februari een foto plaatsen op hun social mediakanalen.

Bij veel salons staat het water aan de lippen. De overheidssteun is bij lange na niet toereikend. Oproepen om meer maatwerk voor de steun hebben geen gehoor gekregen bij de politiek. Voor maatwerk voor deze ondernemers was geen ruimte. De kapper-ondernemers staan er alleen voor en doen er alles aan om te zorgen dat het licht niet voor altijd uit gaat.

Er zijn namelijk geen besmettingshaarden bij de kappers geconstateerd toen zij wel open waren. De kappers in de buurlanden België en Duitsland mogen weer aan de slag.

Als de kapsalon open mag, voorkomt dat knippen in het zwarte circuit, waar de veiligheid niet gewaarborgd is. Er is dan ook sprake van eerlijke concurrentie omdat iedereen naar zijn eigen kapsalon kan en niet de grens over hoeft.

De actie is opgezet door de Balmain Hair Group, Davines Nederland, Estee Lauder Cosmetics, Florale Haircare, Henkel Beauty Care Professional, Keune Haircosmetics, Kao Salon Division Netherlands, L’Oréal Professionele Producten Divisie, Ministry of Beauty en Wella Netherlands.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond