Klantenservicebedrijf Qelp zoekt verbreding

Het Amsterdamse bedrijf Qelp wil nieuwe markten aanboren, ook buiten de telecomsector waar het nu aanwezig is. In Barcelona werden nieuwe partners gezocht.

Het Amsterdamse Qelp, opgericht in 2005, biedt software voor callcenters en selfservice voor verschillende telefoons. Daarmee kunnen medewerkers van telecombedrijven klanten helpen bij problemen. De nadruk ligt op selfservice. Klanten moeten aan de hand van apps en helppagina’s zoveel mogelijk zelf problemen kunnen oplossen.

In 2015 werd Qelp overgenomen door het Amerikaanse Sykes. Die betaalde 8,9 miljoen dollar voor de onderneming.

Het bedrijf heeft dankzij die overname inmiddels een indrukkende klantenportfolio, waarin namen als Vivo, Ziggo, Telenor, E-Plus en Telia voorkomen. In de zomer van 2012 won directeur Wouter Deelman bij Telefónica het contract om instructieteksten en -beelden bij de operator in de sites te nestelen in veertien Zuid-Amerikaanse landen.

Maar Qelp wil nu ook partners in andere verticale markten zien te vinden, zoals printerfabrikanten. Vanuit het Holland Pavilion op Mobile World Congress werd afgelopen week het nieuwe evangelie verkondigd. Overigens is er geen reden om de telecommarkt meteen te verlaten. Concurrenten, voornamelijk uit Denemarken, hebben maar weinig voet aan de grond gekregen.

 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug