Deel dit artikel
-

Callcenterbedrijf Qelp in Amerikaanse handen

Een Nederlands bedrijf dat software ontwikkelt waarmee callcentermedewerkers mobiele toestellen van klanten gemakkelijker kunnen instellen, is overgenomen door het Amerikaanse Sykes. Die betaalde 8,9 miljoen dollar voor de onderneming.

Het Amsterdamse Qelp, opgericht in 2005, biedt meer dan zestig mobiele aanbieders in 29 landen software voor callcenters en selfservice voor verschillende telefoons. Daarmee kunnen medewerkers van telecombedrijven klanten helpen bij problemen.

Oprichter en topman van Qelp Wouter Deelman is blij met de overname, die eerder deze week werd gemeld in de kwartaalcijfers van Sykes. ‘Tot nu toe hebben we ons zelf gefinancierd en konden we autonome groei zonder risicokapitaal realiseren. Voor ons als Software-as-a-Service-bedrijf wordt het na de overname eenvoudiger om de noodzakelijke investeringen te doen. Die moeten voor Qelp leiden tot snellere wereldwijde groei en gezamenlijke investeringen in produktontwikkeling’, zegt hij tegen De Telegraaf.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond