Deel dit artikel
-

Klantrelatiesoftware vaker in de wolken

Meer dan vijftig procent van de oplossingen voor klantrelatiebeheer zal in de toekomst via de cloud worden aangeboden. Dat verwacht Gartner in een nieuwe studie.

De keuze voor cloud wordt vooral bepaald door kostenbesparingen, maar ook kan van de cloud sneller worden gereageerd op veranderingen in de markt via aanpassingen aan de software.

De CRM-markt zal dit jaar volgens Gartner slechts bescheiden toenemen, na drie jaren van versnelde groei. Tot aan 2017 groeit de markt door met 14,8 procent, maar eigenlijk vooral in China en Latijns Amerika. De omzet in Noord Amerika en West Europa zou wel eens licht kunnen dalen.

Gartner waarschuwt dat vooral grote bedrijven moeite zullen hebben om het tempo bij te benen. CRM-systemen zijn onmisbaar nu ondernemingen steeds sneller op klantvragen moeten reageren. Tijd voor langdurige trainingen is er niet meer. Verkoop- en webcareteams moeten de CRM applicaties in uren onder de knie moeten zien te krijgen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond