KLM en Facebook zetten ‘volgende strategische stap in sociale media’
Vanaf vandaag kunnen KLM-passagiers wereldwijd hun boekings- en incheckbevestiging, instapkaart en vluchtstatus ook ontvangen via Facebook Messenger.
‘Onze klanten delen graag informatie met ons via een persoonlijker platform zoals Messenger,’ zegt KLM directeur Pieter Elbers.
Vorig jaar heeft de luchtvaartmaatschappij de Messenger-knop op de Facebook-pagina al geactiveerd. Het aantal aanvragen nam toe met 40 procent. ‘Nu brengen we onze klantenservice naar een volgend niveau, door klanten de optie te geven alle relevante vluchtdocumenten en -informatie in één enkel Messenger-overzicht te ontvangen.’
De samenwerking komt niet als een complete verrassing. Het was al bekend dat KLM experimenteerde met incheckbevestiging via Messenger.
De nieuwe Messenger-dienst is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken via KLM.com en ervoor kiezen om informatie te ontvangen via Messenger. KLM heeft meer dan 15 miljoen fans op Facebook.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Gijs
Voornamelijk handig voor KLM passagiers die wel facebook, maar geen e-mail hebben. Of zo?
Seb
Nee @Gijs. KLM wil daar zijn, waar haar klanten ook zijn. De digitale strategie van KLM is erg bewonderenswaardig. Met dit soort initiatieven stoomt het zich ook klaar voor de volgende generaties reizigers (waarbij e-mail al lang geen prioriteit meer heeft).
luc
Wat voor technologie maakt dit mogelijk? Hoe haal je de data uit jullie systemen en presenteer je die in Facebook messenger?