Deel dit artikel
-

Koeka op Emerce Fashion

Koeka is van oorsprong een Nederlands kledingmerk, opgericht in 1998. De eigenaren, Margareth de Haas en Jeannette Kraaijeveld, hadden direct een duidelijke visie op de ontwerpen: de artikelen moesten niet alleen functioneel zijn voor de baby en de ouders, ze moesten ook goed matchen met het interieur. Zo ontstond de eerste Koeka collectie. Nick de Haas vertelt er meer over tijdens Emerce Fashion op 22 september.

Kenmerkend voor de vaste collectie van Koeka is dat deze ‘never out of stock’ is: de producten zijn altijd op voorraad en kunnen snel geleverd worden. Deze vaste collectie wordt regelmatig uitgebreid met nieuwe items en kleuren. Daarnaast ontwerpt Koeka jaarlijks een wisselende zomer- en wintercollectie.

Inmiddels is Koeka uitgegroeid tot een volwaardig lifestyle merk. De collectie omvat ruim 700 unieke producten.

Emerce Fashion eerste Emerce fysieke congres in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam sinds de pandemie. Het programma is nog niet compleet, maar dit kun je in elk geval verwachten:

Petra van der Bend neemt je mee in een reis over wat echte circularity is, een onderwerp wat we moeilijk kunnen laten liggen.

Zij is al 42 jaar werkzaam als circulaire ontwerper, en maakt producten van afgedankt textiel & denim sinds 1979.

Haar bedrijf DenimDutchie is ontstaan uit verbazing en verwondering over de achteloze verspilling van oude kleding en denim. Alle afgedankte spijkerbroeken worden verzameld, gesorteerd, gewassen en daarna draad voor draad uit elkaar gehaald voordat ze verwerkt worden in een nieuw product.

Rianne Bruin zoomt in op haar brand story, de boost van de MOOD webshop op haar fysieke store en de impact van (duurzame) collectie keuzes. Aan de hand van talloze voorbeelden illustreert zij hoe ze haar MOOD-fans en nieuwe klanten on- én offline blijft verrassen. Ondernemen gaat altijd met ups & downs en Rianne schroomt niet om tijdens haar verhaal ook stil te staan bij roadblocks en persoonlijke groei.

Ook hebben we een fireside chat over hoe Guts & Gusto werkt en welke keuzes de afgelopen jaren zijn gemaakt. Over de ontwikkeling van de merk online en hun geloof in Clicks & Bricks.

Wat ooit begon met een klein winkeltje in Oldenzaal, is uitgeroeid tot een snel groeiende omnichannel fashion retailer met meer dan tweehonderd medewerkers.

Wees er snel bij en reserveer je early bird ticket.

Foto Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond