Deel dit artikel
-

Markt productabonnementen naar 2,4 miljard euro

De totale markt voor productabonnementen groeit in het komende jaar naar verwachting van 1,4 miljard naar 2,4 miljard euro. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een (online) abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders.

Naar verwachting komen er in het komende jaar 1,9 miljoen productabonnementen bij. Nederlanders sluiten 2,4 miljoen nieuwe productabonnementen af, maar zeggen er ook bijna een half miljoen op.

Door de groei in het aantal abonnementen stijgt de markt met een waarde van 1 miljard euro. Daarmee komt de totale waarde van deze markt op 2,4 miljard euro.

Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken zoals bier, wijn, gedistilleerd, melk of frisdrank (7%). Daarnaast is er interesse in maaltijdboxen (6%) of een periodieke levering van koffie (6%).

Er is ook veel interesse in productabonnementen van partijen die deze momenteel nog niet aanbieden. Zo zou 34 procent van de respondenten willen kiezen voor lokale aanbieders zoals de plaatselijke bakker, groenteboer, slager, visboer of bloemist.

Daarnaast kiest 3 procent graag voor een abonnement van een boer in de omgeving. Ook is er interesse in periodieke levering van landelijke retailers zoals supermarktketens (37%) of drogisterijen (15%). Men zou ook graag gebruik maken van een abonnement bij bol.com (11%).

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond