Deel dit artikel
-

Marriott selecteert acht start-ups voor acceleratorprogramma

Marriott Hotels heeft acht start-ups geselecteerd voor haar acceleratorprogramma TestBED. Er waren bijna 150 aanmeldingen.

De meeste start-ups houden zich bezig met reisapps en conciërgediensten – deze categorie was goed voor een derde van de aanmeldingen. De reisapps draaien met name om de authentieke dan wel unieke beleving die vakantiegangers zoeken. Delen van ervaringen is daarbij belangrijk: de helft van de aangemelde reisapps is gebaseerd op social media.

Bij 20 procent van de aanmeldingen hadden Internet of Things en wearable technologie een hoofdrol. Artificial Intelligence en machine-learning daarentegen zijn technologieën die nog amper worden gebruikt door travel tech start-ups, aldus Marriott.

De acht uitverkorenen zullen op 22 en 23 augustus in Londen hun innovatieve oplossingen en technologieën pitchen voor een jury. De producten van de winnaars worden geïmplementeerd in een van de Marriott Hotels in Europa. De acht kanshebbers zijn:

  • Reward Technology– een Britse start-up die een digitaal engagement-platform heeft gebouwd met gebruik van smart card-detectie. Door de kamersleutel of een loyaliteispas uit te lezen is het mogelijk gepersonaliseerde communicatie en dienstverlening aan te bieden.
  • Umbo– deze Amerikaanse start-up heeft een apparaat ontwikkeld dat oppervlakten omtovert in interactieve interfaces door informatie erop te projecteren. Navigeren kan doordat gebaren worden herkend. Umbo kan in hotelkamers, vergaderzalen en publieke ruimten worden geïnstalleerd waarna gasten met de geprojecteerde content kunnen interacteren.
  • HiJiffy– een Portugese start-up die een chatbot heeft ontworpen voor de hotellerie met behulp van Artificial Intelligence-technologie. Via Facebook Messenger kan de hotelketen effectief en efficiënt communiceren met gasten.
  • My Brain Technologies– deze Franse start-up heeft ‘Melomind’ ontwikkeld – een hoofdtelefoon waarmee je je hersens traint om stress en angst tegen te gaan. Gasten kunnen Melomind eenmalig gebruiken ter ontspanning of een coachingprogramma volgen.
  • Mymanu– een Britse start-up die ‘Click’ heeft bedacht – draadloze oordoppen die live vertalingen biedt in 37 talen. Met Click kunnen hotelmedewerkers met gasten communiceren in hun eigen taal.
  • New’ee– een Franse start-up die een draadloos apparaat heeft ontwikkeld dat meubilair omtovert in speakers.
  • Phaceology– deze Amerikaanse start-up heeft een platform ontwikkeld waarmee emoties realtime kunnen worden geanalyseerd, zodat de medewerkers beter kunnen inspelen op de behoeften van gasten.
  • Optishower– een Portugese start-up die slimme meters heeft bedacht om het water- en elektriciteitsverbruik in kaart te brengen en te delen met gasten. Marrriott zou hiermee gasten kunnen stimuleren om verstandig om te gaan met water en energie tijdens hun verblijf.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond